اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/06 |برنت 81 دلار و 24 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. قیمت نفت در سه روز گذشته به دلیل نگرانی از گسترش جنگ در خاورمیانه و بسته شدن میادین نفتی لیبی ۷ درصد افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۱۴ سنت با ۲۸ سنت معامله شد.
عوامل بسیاری از جمله انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و تأثیر آن بر تقاضای سوخت، تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان که منجر به گسترش جنگ در خاورمیانه شد و اختلالات عرضه نفت در منطقه و بسته شدن میادین نفتی لیبی منجر به افزایش قیمت نفت شده است. قیمت نفت در چند روز گذشته کاهش یافته است.

نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۷.۶ درصد و نفت برنت ۷ درصد افزایش یافته است.
تحلیلگران بر این باورند که پس از اعلام دولت لیبی مبنی بر توقف تولید و صادرات نفت در این کشور، خطر اختلال در عرضه نفت افزایش یافته است.
گزارش اوپک در ماه جولای حاکی از آن است که اختلافات سیاسی بر تولید روزانه ۱.۱۷ میلیون بشکه نفت در این کشور شمال آفریقا تأثیر می گذارد.
تشدید درگیری میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی از قیمت نفت نیز حمایت کرده است.
به گفته یکی از ژنرال های آمریکایی روز دوشنبه، خطر تشدید درگیری ها تا حدودی کاهش یافته است، اما حمله احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی همچنان یک خطر بزرگ است.
انتهای پیام/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا