اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/14 |برنت 73 دلار و 45 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت که روز گذشته بیش از ۴ درصد کاهش یافت، امروز نیز به روند کاهشی خود ادامه داد. انتظارات برای حل و فصل مناقشات سیاسی لیبی که صادرات نفت این کشور را تحت تاثیر قرار داده است و همچنین نگرانی از رشد ضعیف تقاضای جهانی نفت باعث کاهش قیمت این کالا شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۴۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۲ سنت با ۳۲ سنت معامله شد.

نفت برنت در روز سه شنبه ۴.۹ درصد و نفت آمریکا ۴.۴ درصد کاهش یافت. انتظارات برای حل مناقشات سیاسی بین گروه های رقیب در لیبی که حدود نیمی از صادرات نفت این کشور را متوقف کرده است، قیمت این دو شاخص نفتی را به پایین ترین سطح خود از دسامبر رساند.

تحلیلگران می گویند نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف سوخت پس از انتشار شاخص های اقتصادی ضعیف از سوی چین و ایالات متحده، بازار را تحت فشار قرار داده است.

دو حزب بزرگ اپوزیسیون لیبی روز سه شنبه توافق کردند که به طور مشترک یک رئیس بانک مرکزی را برای خنثی کردن درگیری بر سر کنترل درآمدهای نفتی انتخاب کنند.

صادرات نفت لیبی از بنادر اصلی روز دوشنبه متوقف شد و تولید در سراسر این کشور کاهش یافت. شرکت ملی نفت لیبی روز دوم سپتامبر در میدان نفتی الفیل وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گفته تحلیلگران، کاهش تنش‌های سیاسی در لیبی باعث افزایش عرضه نفت این کشور شده و ضعف اقتصادی بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت جهان یعنی چین و آمریکا مانع دیگری بر سر راه افزایش قیمت نفت خواهد بود.

داده های اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، نشان می دهد که تولید کارخانه در این کشور در ماه اوت به پایین ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیده است.

انتهای پیام/۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا