اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/16

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، قیمت نفت در معاملات روز جمعه آسیا افزایش یافت و سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمارهای کلیدی اقتصادی آمریکا با توجه به خروج گسترده این کشور از ذخایر نفت خام خود و تاخیر در افزایش تولید گروه اوپک پلاس، محتاطانه عمل کردند.

معاملات آتی نفت برنت با ۱۳ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۸۷ سنت و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۷ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۲۷ سنت رسید.

ییپ جیپ رونگ، تحلیلگر بازار گفت: “به نظر می رسد بازار تا حد زیادی محتاط است، زیرا فعالان بازار همچنان در تلاش برای هضم داده های اقتصادی ایالات متحده هستند که قرار است این هفته منتشر شود، بنابراین برخی از ریسک های خرید محدود است.”

قیمت نفت در اوایل ماه اوت بیش از یک دلار کاهش یافت و نفت برنت به دلیل ترس از رکود اقتصادی آمریکا به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید، اگرچه قیمت‌ها در روزهای بعد به دلیل نگرانی از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه بهبود یافتند.

قیمت نفت برنت روز پنجشنبه به دلیل نگرانی ها در مورد تقاضا در ایالات متحده و چین به پایین ترین حد در یک سال گذشته رسید.

داده های آماری روز جمعه نشان داد که میزان برداشت نفت از ذخایر آمریکا بر اساس برآوردهای قبلی بوده و کشورهای عضو اوپک نیز در افزایش عرضه خود به بازار با تاخیر مواجه شده اند. همین مشکل بازار انرژی را تحت تاثیر قرار داد.

از سوی دیگر، اوپک پلاس با به تعویق انداختن افزایش تولید نفت در ماه های اکتبر و نوامبرمهر و آبان) موافقت کرد و اعلام کرد که در صورت لزوم می تواند افزایش تولید را متوقف یا معکوس کند.

تحلیلگران بازار می گویند که مسائل سیاسی از جمله جنگ در اوکراین و تحریم های روسیه و همچنین نگرانی در مورد گسترش درگیری به سایر مناطق خاورمیانه همچنان بر بازار انرژی تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا