اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/17 |برنت 71 دلار و 6 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه ۲ درصد کاهش یافت. آمار اشتغال ایالات متحده در ماه آگوست ضعیف تر از حد انتظار بود و تاثیر افزایش عرضه به تاخیر افتاده تولیدکنندگان اوپک پلاس را خنثی کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۲۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۱۴ درصد کاهش به ۶۷.۶۷ سنت آمریکا با ۱.۴۸ سنت معامله شد.
نفت برنت هفته گذشته ۱۰ درصد و نفت آمریکا ۸ درصد کاهش یافت.
داده های دولت ایالات متحده نشان داد که اشتغال در آن کشور در ماه اوت کمتر از حد انتظار رشد کرد و نرخ بیکاری به ۴.۲ درصد افزایش یافت. بنابراین، ما نمی توانیم انتظار کاهش قابل توجه نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در این ماه را داشته باشیم.

نگرانی در مورد تقاضا در چین همچنان بر قیمت نفت فشار می آورد.
به رغم کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای به تعویق انداختن برنامه های افزایش تولید نفت، نفت برنت روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۳ تاکنون سقوط کرد.
ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته با ۶.۹ میلیون بشکه کاهش به ۴۱۸.۳ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۹۹۳۰۰۰ بشکه ای را داشتند.
بیکر هیوز گفت که تعداد چاه های نفت فعال ایالات متحده که اولین نشانه این کشور از تولید آینده است، در این هفته ۴۸۳ حلقه ثابت باقی مانده است.
نشانه‌هایی مبنی بر توافق جناح‌های رقیب در لیبی برای پایان دادن به مناقشه‌ای که صادرات نفت خام این کشور را فلج کرده است نیز بر قیمت نفت در این هفته تأثیر گذاشته است. صادرات نفت این کشور از بیشتر میادین نفتی متوقف شده است.
بانک آمریکا که پیش از این قیمت نفت را ۹۰ دلار در هر بشکه برای نیمه دوم سال پیش بینی کرده بود، اکنون این رقم را به ۷۵ دلار کاهش داده است. این بانک افزایش ذخایر جهانی، رشد ضعیف تقاضا و مازاد ظرفیت تولید اوپک پلاس را از دلایل کاهش قیمت نفت می داند.
انتهای پیام/۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا