اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/20 |برنت 71 دلار و 90 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه ثابت ماند. سرمایه گذاران در حال بررسی اختلالات عرضه پس از طوفان گرمسیری فرانسین و همچنین احتمال کاهش بیشتر تولید و تقاضای ضعیف در چین هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۰ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۶۶ سنت با ۵ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش یافتند.
به دنبال طوفان استوایی فرانسین در روز دوشنبه، گارد ساحلی ایالات متحده دستور توقف کلیه عملیات در بندر براونزویل و سایر بنادر کوچک در تگزاس را صادر کرد.

بندر کورپوس کریستی همچنان باز است، اما عملیات محدود است.
مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد که انتظار می رود این طوفان استوایی طی چند روز آینده تقویت شود.
شرکت نفتی اکسون موبیل اعلام کرد که تولید در سکوی تولید هوور را متوقف کرده و شل نیز عملیات حفاری در دو سکوی نفتی خود را متوقف کرده است. شورون همچنین شروع به توقف تولید نفت و گاز در دو سکوی فراساحلی خود کرده است.

تخمین زده می شود که این طوفان حداقل ۱۲۵۰۰۰ بشکه در روز ظرفیت تولید نفت ایالات متحده را مختل کند.
از سوی دیگر، تحلیلگران انتظار دارند به دلیل تقاضای ضعیف چین و مازاد عرضه جهانی، میانگین قیمت نفت بین ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه باشد.
تغییر چین به سمت سوخت های کم کربن و اقتصاد ضعیف این کشور رشد تقاضای نفت را در بزرگترین واردکننده نفت جهان کند کرده است.
رشد تقاضای سالانه چین در پنج سال قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا از ۵۰۰ هزار بشکه در روز به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید و اکنون به ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
حاشیه های پالایشی در آسیا به پایین ترین سطح فصلی خود از سال ۲۰۲۳ رسیده است.
انتهای پیام/۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا