اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/21 |برنت 69 دلار و 71 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت. به نظر می رسد نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت ایالات متحده به دنبال طوفان گرمسیری فرانسین بر نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف غلبه کرده است.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۲ سنت معادل ۰.۷۵ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۷۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۸۵ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۳۱ سنت با ۵۶ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در روز سه‌شنبه حدود ۳ دلار سقوط کردند، به طوری که نفت برنت به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ و نفت خام آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۳ رسید. این کاهش قیمت نتیجه پیش‌بینی کاهش تقاضای نفت اوپک برای سال جاری و ۲۰۲۵ بود. یک امتیاز مثبت بود.

این نگرانی وجود دارد که طوفان استوایی فرانسین باعث اختلال در عرضه نفت ایالات متحده شود. برخی از تاسیسات تولیدی در این کشور در حال حاضر بسته شده است. با این حال، تحلیلگران می گویند که چشم انداز بازار نفت به دلیل رشد آهسته تقاضای جهانی تاریک است.
مرکز ملی طوفان ایالات متحده روز گذشته به شهروندان هشدار داد که از سواحل دوری کنند و شرکت های نفت و گاز نیز تولید خود را در خلیج مکزیک متوقف کردند.
تقریباً ۲۴ درصد از تولید نفت خام و ۲۶ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک آمریکا به دلیل این طوفان متوقف شد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود در روز سه شنبه اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ به میزان ۲.۰۳ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد. این پیش بینی کمتر از پیش بینی ماه گذشته ۲.۱۱ میلیون بشکه بود.
اوپک همچنین پیش بینی خود برای رشد تقاضا در سال ۲۰۲۵ را به ۱.۷۴ میلیون بشکه کاهش داد، در حالی که ماه گذشته ۱.۷۸ میلیون بشکه اعلام شد.
اما اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری به رکورد جدیدی خواهد رسید و رشد تولید کندتر از پیش بینی قبلی خواهد بود.
در همین حال، داده های گمرک چین نشان می دهد که واردات روزانه نفت خام این کشور به بالاترین سطح در سال گذشته رسیده است که نشان دهنده کاهش قیمت نفت خام و بهبود حاشیه سود پالایشگاهی است.
انتهای پیام/۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا