اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/23 |برنت 72 دلار و 43 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه با ادامه روند افزایشی در پی توقف تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک افزایش یافت. طوفان فرانسین، تولیدکنندگان نفت را مجبور کرده است تا پیش از رسیدن طوفان به سواحل لوئیزیانا، سکوهای خود را تخلیه کنند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۴۵ سنت با ۴۸ سنت معامله شد.
قیمت نفت برنت روز سه‌شنبه برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۲۱ به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه رسید، اما در شرایط فعلی، انتظار می‌رود نفت برنت حدود ۱.۷ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۲ درصد در این هفته افزایش یابد.

تولیدکنندگان نفت آمریکا خسارات ناشی از طوفان فرانسین را ارزیابی کرده و در حال آماده شدن برای از سرگیری فعالیت در خلیج مکزیک هستند. تحلیلگران UBS انتظار دارند تولید در این منطقه در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل ۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و برخی از تحلیلگران کاهش ۶۰ هزار بشکه ای را به ۱.۶۹ میلیون بشکه در روز پیش بینی کردند.
بر اساس آمارهای رسمی، حدود ۴۲ درصد از تولید نفت منطقه از روز پنجشنبه متوقف شده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به مشکلات اقتصادی در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان، پیش‌بینی خود را برای رشد تقاضای نفت در هفته جاری کاهش دادند.
آمار ضعیف اقتصادی چین نشان می دهد که تقاضای نفت در این کشور، دومین اقتصاد بزرگ جهان، برای مدتی در سطح پایینی باقی خواهد ماند. در حالی که در کشورهای دیگر تقاضا کاهش یافته است.
واردات نفت خام چین از ژانویه تا آگوست امسال به طور متوسط ​​۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
نگرانی در مورد تقاضا نیز در ایالات متحده وجود دارد. معاملات آتی بنزین و میعانات گازی آمریکا در این هفته به پایین ترین سطح خود در چند سال اخیر رسید. ذخایر نفت و سوخت آمریکا هفته گذشته به دلیل کاهش شدید تقاضا افزایش یافت.
انتهای پیام/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا