اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/27|برنت 73 دلار و 7 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت. نگرانی در مورد عرضه نفت ایالات متحده پس از طوفان فرانسین و انتظارات برای کاهش ذخایر نفت خام این کشور از عوامل افزایش قیمت نفت بود.
قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۵۸ سنت با ۴۹ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در روز گذشته افزایش قیمت داشتند. تأثیر طوفان فرانسین بر تولید نفت در خلیج آمریکا با نگرانی ها در مورد تقاضا در چین در تضاد است و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره در این هفته چشم انداز بازار نفت را بهبود می بخشد.

بر اساس اطلاعات رسمی در ایالات متحده، بیش از ۱۲ درصد از تولید نفت خام و ۱۶ درصد از تولید گاز طبیعی این کشور در خلیج مکزیک متوقف شده است.
بازارها منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره هستند. کاهش نرخ بهره هزینه وام را کاهش می دهد و می تواند منجر به رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت شود.
سرمایه گذاران همچنین در حال بررسی احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا هستند که احتمالاً در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر حدود ۲۰۰۰۰۰ بشکه کاهش یافته است.
از سوی دیگر، رشد ضعیف تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، از افزایش بیش از حد قیمت نفت جلوگیری می کند. تولید پالایشگاه ها در چین در ماه آگوست به دلیل کاهش تقاضای سوخت و کاهش حاشیه سود صادراتی به پایین ترین حد در پنج ماه گذشته رسید.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا