اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/31 |برنت 74 دلار و 49 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت، اما دومین افزایش هفتگی متوالی را به ثبت رساند که نتیجه آن کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و کاهش نرخ بهره در این کشور است. عرضه نفت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۹ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۴۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت کاهش یا ۰.۲۲ درصد به قیمت ۷۱ دلار معامله شد.
نشانه های رشد اقتصادی ضعیف در چین، بزرگترین مصرف کننده جهان، مانع از افزایش بیش از حد قیمت نفت می شود. هر دو شاخص نفت در این هفته بیش از ۴ درصد رشد کردند.
قیمت نفت خام برنت در ۱۰ سپتامبر برای اولین بار در سه سال گذشته به زیر ۶۹ دلار در هر بشکه رسید، اما از آن زمان بهبود یافته است.

قیمت نفت در روز پنجشنبه، یک روز پس از تصمیم فدرال رزرو برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره، بیش از ۱ درصد افزایش یافت.
نرخ‌های بهره پایین‌تر معمولاً فعالیت‌های اقتصادی را تقویت می‌کند و تقاضا برای انرژی را افزایش می‌دهد، اما برخی تحلیل‌گران از ضعیف بودن بازار کار ایالات متحده بیم دارند.
فدرال رزرو پیش بینی کرده است که نرخ بهره تا پایان سال جاری ۰.۵ درصد، سال آینده ۱ درصد و در سال ۲۰۲۶ ۰.۵ درصد کاهش خواهد یافت.
احتمال کاهش نرخ سود بین ۰.۵ تا ۰.۷۵ درصد تا پایان سال جاری، امیدهایی را برای ثبات اقتصادی ایجاد کرده است.
حدود ۶ درصد از تولید نفت خام و ۱۰ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک ایالات متحده پس از طوفان فرانسین متوقف شد و تا حدودی از قیمت نفت حمایت کرد. کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به کمترین میزان خود در سال گذشته یکی از عوامل افزایش قیمت نفت بود.
افزایش تنش ها در خاورمیانه خطر اختلال در عرضه نفت در منطقه را افزایش داده و بازار را تقویت کرده است.
تولید پالایشگاه ها در چین برای پنجمین ماه متوالی در ماه اوت کاهش یافت و رشد تولید صنعتی به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.
این در حالی است که سودآوری پالایشگاه های نفت در آسیا، اروپا و آمریکا به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است.
انتهای پیام/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا