اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/03 |برنت 74 دلار و 46 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه به دلیل نگرانی از اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه در پی تشدید درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان افزایش یافت. همچنین این احتمال وجود دارد که طوفان تابستانی دیگری به تولید در ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان، ضربه بزند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۷۶ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۸۷ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۹۸ سنت، ۶۱ سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت دیروز به دلیل داده های ناامیدکننده فعالیت تجاری منطقه یورو و ادامه نگرانی ها در مورد مصرف سوخت چین کاهش یافتند.

حملات موشکی رژیم صهیونیستی به لبنان در روز دوشنبه ۴۹۲ کشته برجای گذاشت و ده ها هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

بازار نفت بیم آن دارد که افزایش تنش ها در منطقه، ایران را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک است، به این درگیری بکشاند.

معامله گران همچنین شرایط آب و هوایی را زیر نظر دارند. سواحل خلیج آمریکا در معرض خطر طوفانی است که تا پایان این هفته به آن خواهد رسید.

تولیدکنندگان نفت آمریکا کارگران خود را از سکوهای تولید نفت در خلیج مکزیک تخلیه می کنند. پیش بینی ها نشان می دهد که طوفانی بزرگ به سمت میادین نفتی منطقه در حال حرکت است.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده اعلام کرد انتظار می رود طوفان در جنوب شرقی کوبا در ۷۲ ساعت آینده تقویت شود و به سمت شرق به سمت خلیج مکزیک حرکت کند.

انتهای پیام/۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا