اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/04 |برنت 74 دلار و 96 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند. قیمت نفت دیروز پس از آن که چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، اقدامات محرک و گزارش هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت خام و سوخت در ایالات متحده را اعلام کرد، افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۹۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۲۹ سنت با ۲۷ سنت معامله شد.
قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس از اعلام شدیدترین اقدامات محرک از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین کاهش نرخ بهره توسط چین، حدود ۱.۷ درصد افزایش یافت.

اما تحلیلگران هشدار داده اند که برای تقویت اعتماد به دومین اقتصاد بزرگ جهان به کمک های مالی بیشتری نیاز است و تاثیر اولیه این خبر بر قیمت نفت را کاهش می دهد.
با این حال، کاهش موجودی نفت خام و سوخت در ایالات متحده تا حدودی از بازار حمایت کرده است.
بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، هفته گذشته ذخایر نفت این کشور ۴.۳۴ میلیون بشکه، ذخایر بنزین ۳.۴۴ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۱.۱۲ میلیون بشکه کاهش یافت.
تشدید درگیری در خاورمیانه بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی نیز از قیمت نفت خام حمایت کرده است. تبادل حملات موشکی بین دو طرف نگرانی‌ها را در مورد گسترش جنگ در این منطقه بزرگ نفت‌خیز افزایش داده است.
از سوی دیگر، طوفانی که سواحل خلیج آمریکا را تهدید کرد، جهت خود را به سمت فلوریدا تغییر داده و از مناطق تولیدکننده نفت و گاز آمریکا در نزدیکی تگزاس، لوئیزیانا و می سی سی پی دور شده است.
انتهای پیام/۳۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا