اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/18 |برنت 77 دلار و 26 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه با انتشار اخباری مبنی بر احتمال آتش بس میان حزب الله و رژیم صهیونیستی بیش از ۴ درصد کاهش یافت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۸ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱ سنت افزایش ۰.۰۱ درصدی به قیمت ۷۳ دلار و ۵۸ سنت معامله شد.
تحلیلگران معتقدند قیمت نفت تا حد زیادی تحت تاثیر عناوین اخبار است. امروز، خبر آتش بس احتمالی باعث کاهش قیمت نفت و نگرانی از تشدید درگیری در منطقه باعث افزایش آن شده است.

قیمت نفت خام برنت روز دوشنبه بیش از ۳ درصد افزایش یافت و برای اولین بار از ماه اوت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید. برنت هفته گذشته ۸ درصد افزایش یافت که بالاترین افزایش هفتگی قیمت در سال گذشته را به خود اختصاص داد. دلیل اصلی این افزایش قیمت نگرانی از گسترش جنگ در خاورمیانه بود.
وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جانشین سید حسن نصرالله را نیز برکنار کرده است. روز سه شنبه، نیروهای آن رژیم به مردم هشدار دادند که از برخی ساختمان ها در جنوب لبنان دوری کنند.
روند افزایش قیمت نفت پس از حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی در اول اکتبر آغاز شد. رژیم صهیونیستی قول داده است که این حمله ایران را تلافی کند.
از سوی دیگر طوفان میلتون در راه فلوریدا است و برخی از سکوهای نفت و گاز را در خلیج مکزیک بسته است.
گزارش موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته حدود ۱۱ میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین آمریکا ۵۵۷ هزار بشکه و ذخایر میعانات گازی این کشور ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافت.
انتهای پیام/۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا