اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/20 |برنت 79 دلار و 11 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز پس از افزایش روز گذشته کاهش یافت، اما در آستانه دومین افزایش هفتگی قرار دارد. سرمایه گذاران در حال بررسی تاثیر خسارت طوفان بر تقاضای نفت در ایالات متحده هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۷ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت یا ۰.۲۸ درصد کاهش با ۷۵ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در هفته گذشته ۱ تا ۲ درصد افزایش داشتند.
در ایالات متحده، طوفان میلتون پس از ایجاد خسارات بزرگ در فلوریدا به اقیانوس اطلس رسیده است. این طوفان ۱۰ نفر را کشت و برق میلیون ها واحد را قطع کرد. انتظار می رود این آسیب باعث کاهش مصرف سوخت در برخی از مناطق بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت جهان شود.

سرمایه گذاران در حال بررسی تاثیر خسارت این طوفان بر اقتصاد و تقاضای سوخت در ایالات متحده هستند.
میانگین قیمت ۲۰۰ روزه نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۸ سنت و نفت آمریکا ۷۷ دلار و ۳۶ سنت است.
در پی حمله موشکی ایران در اول اکتبر به سرزمین های اشغالی، شاخص های نفت در این ماه افزایش یافت. قیمت شاخص های نفت طی هفته گذشته کاهش یافته و تقریبا ثابت مانده است.
حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت ۲۲ کشته و حداقل ۱۱۷ زخمی برجای گذاشت.
در همین حال، کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال مذاکره با واشنگتن برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی ایران هستند، زیرا نگرانند که تاسیسات نفتی خودشان در پی این حملات هدف حملات حامیان ایرانی قرار گیرد.
در مورد عرضه نفت، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد که تولید در این کشور به سطح قبل از بحران بانک مرکزی بازگشته و به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام/۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا