اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/21 |برنت 79 دلار و 4 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته اما در آستانه دومین افزایش هفتگی قرار دارد. سرمایه گذاران در حال بررسی اختلالات احتمالی در عرضه نفت در خاورمیانه و تأثیر طوفان میلتون بر تقاضای سوخت در فلوریدا هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۵۶ سنت با ۲۹ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت در هفته گذشته بیش از ۱ درصد افزایش یافتند.

قیمت شاخص های نفت در ماه جاری پس از حمله موشکی ایران افزایش یافت.
کشورهای حوزه خلیج فارس در حال رایزنی با واشنگتن برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی ایران هستند، زیرا از ترس همپیمانان تهران می توانند پایگاه های نفتی آنها را هدف قرار دهند.
طوفان میلتون نیز بر قیمت نفت تأثیر گذاشت. طوفان پس از ایجاد خسارات گسترده در فلوریدا به اقیانوس اطلس رسیده است.
کمبود بنزین در فلوریدا وجود دارد و حدود یک چهارم از ۷۹۱۲ پمپ بنزین این ایالت با کمبود سوخت مواجه شده است. به نظر می رسد مصرف سوخت در فلوریدا پس از طوفان کاهش یافته است.
فلوریدا سومین ایالت مصرف کننده بنزین در ایالات متحده است، اما هیچ پالایشگاهی در این امر نقش ندارد. بنابراین کاملاً وابسته به واردات دریایی است.
در مورد عرضه، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه اعلام کرد که تولید نفت خود را به سطح قبل از بحران بانک مرکزی افزایش داده است و روزانه ۱.۲۵ میلیون بشکه تولید می کند.
انتهای پیام/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا