اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/23 |برنت 78 دلار و 10 سنت شد

قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافت که می تواند به دلیل آمارهای ناامیدکننده تورم در چین و عدم شفافیت در مورد محرک های اقتصادی از سوی پکن باشد که نگرانی از ضعف تقاضا را افزایش داد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۴ سنت معادل ۱.۱۹ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۸ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۶۷ سنت، ۸۹ سنت معامله شد.
انتشار اخبار منفی از بازار چین باعث کاهش نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت در پی حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران شده است. آمریکا نسبت به هدف قرار دادن دارایی های انرژی ایران هشدار داده است.

فشارهای تورمی منفی در ماه سپتامبر در چین تشدید شد و مشخص نیست تا چه حد از محرک های اقتصادی چین برای احیای اقتصاد این کشور استفاده خواهد شد.
قیمت مصرف کننده در چین ۰.۴ درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارات بود. شاخص بهای تولیدکننده نیز نسبت به سال قبل ۲.۸ درصد کاهش داشت.
هر دو شاخص نفت هفته گذشته به دلیل احتمال اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه و همچنین تأثیر طوفان میلتون بر تقاضای سوخت در فلوریدا، ۱ درصد افزایش یافتند.
آمریکا روز جمعه در واکنش به حمله موشکی اول اکتبر به سرزمین های اشغالی، تحریم های خود علیه ایران را گسترش داد و ناوگانی از کشتی های ایرانی را که به طور غیرقانونی نفت در سراسر جهان می فروشند، تحریم کرد.
در ایالات متحده، شرکت های نفتی هفته گذشته چاه های نفت و گاز را برای اولین بار در یک ماه توسعه دادند.
تعداد چاه های نفت و گاز که اولین نشانه از تولید آینده کشور است، در هفته منتهی به ۲۰ مهر با یک حلقه افزایش به ۵۸۶ حلقه رسید.
انتهای پیام/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا