اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/24 |برنت 75 دلار و 11 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز سه شنبه در آسیا ۳ درصد کاهش یافت. برخی رسانه ها گزارش داده اند که رژیم صهیونیستی قصد حمله به تاسیسات نفتی ایران را ندارد. به این ترتیب ترس از قطع شدن عرضه کاهش می یابد. اوپک همچنین چشم انداز رشد تقاضای جهانی نفت را در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ کاهش داد.
هر دو شاخص نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه پس از افت ۲ درصدی در روز دوشنبه، ۳ درصد کاهش یافتند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل ۳.۰۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳.۰۶ درصد کاهش به ۷۱.۵۷ سنت آمریکا با ۲.۲۶ سنت معامله می شود.

قیمت ها از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۴ دلار کاهش یافته است، در حالی که به دلیل نگرانی از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی ایران، تا جمعه گذشته هفت روز متوالی افزایش یافته بود.
واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ایالات متحده گفته است که قصد ندارد تاسیسات هسته ای یا نفتی ایران را هدف قرار دهد.
اوپک روز دوشنبه پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال جاری و سال آینده را کاهش داد.
این سومین ماه متوالی است که اوپک پیش بینی تقاضای نفت خود را کاهش می دهد. از سوی دیگر، عراق هیچ پیشرفتی در کاهش تولید نداشته است که به اوپک قول داده بود در ماه‌های اخیر مازاد تولید خود را جبران کند.
یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نفت کاهش واردات نفت خام به چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان است. این اتفاق برای اولین بار در ۹ ماهه امسال رخ می دهد. داده ها نشان می دهد واردات نفت چین حدود ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
اوپک پیش بینی رشد تقاضای خود در چین را از ۶۵۰ هزار بشکه در روز به ۵۸۰ هزار بشکه کاهش داد.
فشارهای ضد تورمی در چین افزایش یافته است و سرمایه گذاران در تلاش هستند تا سطح محرک های مالی را که برای احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان اعمال می شود، پیش بینی کنند.
انتهای پیام/۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا