اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/30 |برنت 73 دلار و 23 سنت شد

قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه پس از افزایش بیش از ۷ درصدی در هفته گذشته به دلیل نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت در چین، تغییر چندانی نداشت، بزرگترین واردکننده نفت جهان در خاورمیانه فروکش کرد. کاهش یافته بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت یا ۰.۳۵ درصد افزایش، با ۶۹ دلار و ۴۶ سنت معامله می شود. نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۸ درصد کاهش یافت.

این بزرگترین کاهش هفتگی قیمت این دو شاخص نفتی از دوم شهریور تاکنون بود. دلیل این امر را می توان به کاهش رشد اقتصادی در چین و کاهش احتمال اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه نسبت داد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که امکان برخورد با ایران و رژیم صهیونیستی به گونه ای وجود دارد که برای مدتی به این درگیری ها پایان دهد.

اما جنگ در خاورمیانه در دو روز اخیر تشدید شده است. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آماده حمله به سایت های مرتبط با فعالیت های مالی حزب الله در بیروت است.

چین روز دوشنبه محرک های مالی جدیدی برای تقویت اقتصاد ارائه کرد.

داده های اقتصادی چین در روز جمعه نشان داد که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال جاری با کندترین سرعت خود از اوایل سال ۲۰۲۳ رشد کرده است و نگرانی ها را در مورد تقاضای نفت افزایش داده است.
در سمت عرضه، شرکت‌های نفت و انرژی ایالات متحده تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال را برای چهارمین ماه متوالی کاهش دادند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا