اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/08/02 |برنت 75 دلار و 84 سنت شد

قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش ها مبنی بر افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت. این در حالی است که در بحبوحه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، بازار از نزدیک تلاش های دیپلماتیک در خاورمیانه را دنبال می کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۸۴ سنت رسید. با این حال، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱ دلار و ۵۳ سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۹ سنت رسید.

موسسه نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام در این کشور هفته گذشته ۱.۶۴ میلیون بشکه افزایش یافته است. در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۳۰۰ هزار بشکه ای را داشتند.
ذخایر بنزین و میعانات گازی در ایالات متحده ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یافت.
قرار است امروز اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفتی دولت آمریکا منتشر شود.

در خاورمیانه، وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوهای مستمری را با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سران آن رژیم آغاز کرده است تا کمک های بشردوستانه بیشتری به غزه برسد.
بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس انتظار دارد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ به ۷۶ دلار در هر بشکه برسد. این پیش بینی بر اساس عرضه و ذخایر مازاد نفت تولیدکنندگان اوپک پلاس است.
نشانه های بهبود تقاضای نفت در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، به دلیل محرک های اقتصادی پکن، تا حدودی از قیمت نفت حمایت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا