اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/08/04 |برنت 74 دلار و 56 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و در آستانه افزایش هفتگی بیش از یک درصدی قرار دارد. تنش در خاورمیانه، بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت جهان، و از سرگیری مذاکرات صلح در غزه در روزهای آینده همچنان بر نفت تأثیر می گذارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۳۳ سنت با ۱۴ سنت معامله شد.
تحلیلگران بر این باورند که قیمت صحیح نفت در حال حاضر حدود ۷۰ دلار در هر بشکه است و منتظر محرک های جدید از جمله نتیجه نشست کمیته ملی چین و واکنش رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی در ۱۰ دی ماه هستند.

هر دو شاخص نفت در معاملات دیروز ۵۸ سنت در هر بشکه کاهش یافتند که نشان دهنده عدم اطمینان نسبت به افزایش یا کاهش تنش ها در خاورمیانه است.
تجار نفت منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران در اول اکتبر هستند که می تواند شامل حمله به زیرساخت های نفتی تهران و اختلال در عرضه نفت این کشور باشد. برخی گزارش ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی احتمالاً پایگاه های نظامی ایران را به جای تأسیسات نفتی و هسته ای هدف قرار خواهد داد.
مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و آزادی گروگان ها را در روزهای آینده از سر خواهند گرفت. تلاش های قبلی برای دستیابی به توافق آتش بس شکست خورده بود.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که این کشور تمایلی به ادامه حمله اسرائیل به لبنان ندارد. فرانسه همچنین خواستار آتش بس و تمرکز بر دیپلماسی شده است.
البته تحلیلگران معتقدند که مذاکرات آتش بس تاثیر زیادی بر قیمت نفت نخواهد داشت و تمرکز اصلی بر جنگ لبنان و پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.
سرمایه گذاران همچنین به محرک های اقتصادی چین نگاه می کنند، اما انتظار ندارند این اقدامات باعث افزایش تقاضای نفت در دومین مصرف کننده بزرگ جهان شود.
انتهای پیام/۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا