اخبار اقتصاد ایران

قیمت خانه در پیروزی، تهران‌پارس، نارمک و یافت‌آباد | خرید خانه با نصف قیمت در کجای تهران امکان‌پذیر است؟

راهنمای عملی برای صاحبخانه شدن بر اساس آمار رسمی

قیمت خانه ۱۰۰ متری در تهران آبان امسال میانگین هفت میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان بوده است. یعنی ارزش هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت باید ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان باشد.

ایران تحلیل به نقل از فرارو; خرید خانه در حداقل شش منطقه پایتخت گرانتر از میانگین قیمت کل شهر است. قیمت خانه در منطقه سه با میانگین متری ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان در رتبه اول و بالاتر از منطقه یک با میانگین قیمت متری ۱۳۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان است. منطقه دو با میانگین قیمت ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان در جایگاه سوم قرار دارد. قیمت خانه در منطقه شش متری ۱۰۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، در منطقه پنج متری ۹۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و در منطقه چهار متری ۸۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان است. یعنی در نیمه شمالی تهران دنبال خانه ۱۰۰ متری با بودجه زیر هشت میلیارد نباشیم و خرید خانه ۵۰-۶۰ متری زیر چهار میلیارد غیرممکن به نظر می رسد.

طبق آمارهای رسمی خرید خانه ارزان در تهران در منطقه ۱۸ را می توان با میانگین قیمت هر مترمربع ۳۵ میلیون تومان در نظر گرفت. اما همین آمار حکایت از آن دارد که قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در ارزان ترین نقطه تهران به طور متوسط ​​سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. و یک خانه ۵۰ متری حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. پس فرقی نمی کند که خرید خانه در تهران برای شما سرمایه گذاری باشد یا به دنبال محل زندگی باشید. در هر صورت بهتر است بدون در نظر گرفتن توصیه ها و پیشنهادات این گزارش که بر اساس اطلاعات آخرین گزارش رسمی از تحولات بازار املاک تهران نوشته شده، قدم به قدم پیش نروید.

بیشتر بدانید میانگین قیمت ملک آبان امسال ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان گزارش شد که نسبت به مهرماه تقریباً ۳۰۰ هزار تومان معادل چهارده درصد کاهش را نشان می دهد. این رقم در معامله قیمت یک خانه ۱۰۰ متری معادل ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است اما لزوما نمی توان آن را قیمت ارزان ملکی دانست.

خرید خانه در تهران بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی متری ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است. این عدد بر تعداد کل تراکنش های ماه تقسیم می شود آبان از مجموع متراژ واحدهای فروخته شده در آن ماه مشخص می شود و یک عدد آماری است، اما می تواند به عنوان یک معیار و معیار در هنگام برنامه ریزی برای خرید خانه در نظر گرفته شود.

قیمت مسکن در برخی مناطق بیشتر و در برخی زیر متری ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است. حداقل در شش منطقه تهران از جمله مناطق یک تا شش با رقمی بالاتر از میانگین قیمت ملک کل شهر تهران مواجه هستیم. هر شش منطقه در نیمه شمالی شهر هستند اما در آن طرف تهران می توان با بودجه کمتری به خرید خانه در تهران فکر کرد.

متوسط ​​قیمت خانه در بازداشت و بازداشت به ترتیب متری ۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و ۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. خرید خانه در منطقه ۱۳ را با توجه به میانگین قیمت ۶۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان باید در نظر گرفت. منطقه ۲۲ و منطقه ۱۴ به ترتیب با میانگین قیمت ۶۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۶۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.

قیمت مسکن در منطقه ۱۸ حدود ۴۱ میلیون مترمربع کمتر از میانگین قیمت کل شهر تهران است.

متوسط ​​قیمت مسکن در منطقه ۹ تهران متری ۶۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برآورد شده است. منطقه ۲۱ میزبان متری ۵۸ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان است و منطقه ۱۱ با قیمت متری ۵۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در ادامه قرار دارد. منطقه ۱۰ خانه مامان و ماوائی با میانگین قیمت هر متر مربع ۵۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان.

خرید خانه در تهران را می توان با قیمت متوسط ​​۴۶۹۴۰۰۰۰ تومان در اطراف منطقه ۱۲ به عنوان یک گزینه در نظر گرفت. به این ترتیب خرید یک خانه ۱۰۰ متری در منطقه ۱۲ حدود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار هزینه دارد و یک خانه ۵۰ متری باید دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان خریداری شود.

بیشتر بدانید آبان امسال ۳ هزار و ۵۹۳ واحد مسکونی در سطح شهر تهران معامله شد. یعنی روزانه تقریبا ۱۲۰ خریدار و فروشنده با دخالت مشاوران املاک به توافق می رسند اما بد نیست بدانید آبان حجم معاملات در بازار املاک تهران در سال گذشته ۵۵ درصد و نسبت به آن کاهش یافت آبان سال ۱۴۰۰ به نیمه رسیده است

خرید خانه در منطقه ۱۷ با میانگین قیمت متری ۴۵۶۷۰۰۰۰ تومان امکان پذیر است. قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در محله هایی مانند سرآذری و عبدل آباد چهار میلیارد و ۵۶۷ میلیون است و قیمت خانه ۵۰ تا ۶۰ متری بین ۲.۳ تا ۲.۷ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در منطقه ۱۶ حدود چهار میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان و در منطقه ۱۵ حدود چهار میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان برآورد شده است. آبان امسال به طور متوسط ​​۴۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان روی دست متقاضیان این حوزه ها هزینه شد.

خرید خانه در منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران. آبان امسال به ترتیب ۳۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و متری ۳۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تمام شد. برای خرید خانه ۱۰۰ متری در این مناطق حدود چهار میلیارد تومان نیاز است در حالی که برای خرید خانه ۵۰ متری دو میلیارد تومان است.

ارزان ترین خانه تهران را شاید بتوان در منطقه ۱۸ پیدا کرد. گزارش رسمی بانک مرکزی می گوید میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این نقطه از تهران است آبان امسال ۳۵ میلیون و ۱۰ هزار تومان بود. قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در ارزان ترین نقطه تهران به طور متوسط ​​سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و برای خرید خانه ۵۰ متری باید حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان داشته باشید.

قیمت مسکن در منطقه ۱۸ متری حدود ۴۱ میلیون کمتر از متوسط ​​قیمت کل شهر تهران است و خرید خانه ارزان در تهران متقاضیان را به سمت مناطقی مانند یافت آباد، کوی فردوس، توده دارو، سوق می دهد. شادآباد و … منطقه ۱۸ در منتهی الیه جنوب غربی تهران است و اگر یک نفر صبور باشد و خوب سرچ کند احتمالا با نصف قیمت می تواند خانه بسازد.

قیمت خانه در منطقه ۱۸، همچنین نصف قیمت منازل در منطقه هشت و منطقه هفت و در نقاطی مانند تهران پارس، نارمک، دماوند، سبلان، رسالت، مجیدیه، شریعتی، سهروردی، عباس آباد و بهشتی. ، رتبه هفتم برای شما.

از قیمت خانه در تهران بیشتر مطلع شوید آبان امسال متوسط ​​قیمت هر متر ۷۵۷۷۰۰۰۰ تومان بوده است آبان سال گذشته ارزش هر متر مربع ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده است. به این ترتیب قیمت ملک در تهران در یک سال ۶۲ درصد افزایش یافته است. نیمی از معاملات شامل خانه های کمتر از ۸۰ متر و ۸۲۶۴۰ واحد مسکونی بیش از ۲۰۰ متر است. آبان فروخته شد

قیمت خانه در منطقه ۱۲، آبان امسال دقیقا نصف قیمت واحد مشابه در منطقه پنج بود
گران ترین خانه تهران احتمالا در منطقه یک یا سه است. جاهایی مانند نیاوران، زعفرانیه، فرمانیه، قیتیره، ولنجک و غیره یا قلهک، دوروس، اختیه، ونک و غیره که میانگین قیمت خانه در آنها است. آبان امسال متری ۱۳۵ میلیون تومان گزارش داد. این عدد «متوسط» است و قیمت یک خانه لوکس و نوساز قطعاً بالاتر از این کلمات خواهد بود. اگر بتوانید با مسائل مختلف اجتماعی، جغرافیایی و سبک زندگی کنار بیایید و نگاه خود را از منطقه ۱ به منطقه ۱۳ تغییر دهید، می توانید با نصف قیمت منطقه ۱ و ۳ صاحب خانه شوید.

قیمت خانه در منطقه ۱۳ آبان امسال متوسط ​​قیمت هر متر ۶۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است. بنابراین به جای خرید یک خانه ۱۰۰ متری ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی در مناطق یک یا سه، می توانید با حداکثر هفت میلیارد تومان در محله هایی مانند پیروزی، نیروها، امامت و… صاحب خانه شوید.

وضعیت مشابهی برای خرید خانه در بلوار چهارصد، شکوفه، پرستار و ابوذر در منطقه ۱۴ با میانگین قیمت ۶۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پیش خواهد آمد.

خرید خانه در منطقه پنج مرسوم است. آبان امسال قریب به ۱۵ درصد از قراردادهای خرید مسکن در این نقطه از شهر منعقد شد که این رقم سه برابر منطقه یک در شمال شهر یا منطقه شش در مرکز شهر است. شهران، پونک، جنت آباد، شهر زبا، صادقیه، سازمان آب و شهرستان اکباتان، فراز و نفت از مناطق اصلی منطقه پنج هستند.

با احتساب میانگین ارزش متری ۹۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان، خرید خانه ۱۰۰ متری در منطقه پنج به طور متوسط ​​۱۰ میلیارد تومان برای متقاضیان هزینه دارد و خانه ۵۰ تا ۶۰ متری باید پنج تا شش میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

قیمت خانه در منطقه ۱۲، آبان امسال دقیقا نصف قیمت واحد مشابه در منطقه پنج بود. منطقه ۱۲ به عنوان یکی از محلات قدیمی پایتخت شناخته می شود و از شمال به خیابان الخبال، از غرب به خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی، از جنوب به خیابان شوش و از شرق به خیابان ۱۷ امتداد دارد. . شهریور و بزرگراه شهید محلاتی محدود می شود. دروازه شمیران، بهارستان، امامزاده یحیی، پامنار، سنگلج، بازار، هرندی، قیام و … از مناطق اصلی منطقه ۱۲ تهران هستند.

قیمت مسکن در منطقه ۲ و منطقه ۱۴ به ترتیب ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و ۶۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است اما برای خرید خانه ۱۰۰ متری در سعادت آباد، شهرآرا، ستارخان، شهرک ۱۲ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان است. غرب و … می توانید دو واحد مسکونی ۱۰۰ متری یا یک واحد مسکونی ۲۰۰ متری در منطقه ۱۴ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا