طلا و ارز

قیمت خودرو در بورس کالا گران‌تر می‌شود – افق میهن

شرکت ایران Khodro با فروش محصولات خود در Exchange Commodity سعی می کند قیمت ها را افزایش دهد

براساس اخبار تجاری ، ایران خدرو با وجود انتقال مدیریت به بخش خصوصی ، هنوز هم همان روند است و درخواست افزایش قیمت محصولات خود را می دهد. در حالی که تولید کنندگان خودرو به یک مرحله بحرانی رسیده اند ، مدیرعامل ایران خمرو از این فرصت برای متوقف کردن فروش خودرو صحبت کرده است زیرا اصرار دارد که قیمت گذاری دستوری و تصمیم شرکت برای ورود به بورس اوراق بهادار برای معرفی محصولات باشد. این تصمیم با واکنش وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس رعایت شد و نشانه ای از اختلاف بین تصمیمات سیاسی و تولید کنندگان در یکی از مهمترین صنایع کشور است. در چنین شرایطی ، مرجع کمکی شناخته شده است که قیمت گذاری انجام شده است ، اما این موسسه مسئول قیمت گذاری نیست.

بحث و جدال جدید بین ایران خمرو و تصمیمات این مؤسسات ، بحران قدیمی را به سطح رسانه بازگرداند. تضاد بین سودآوری شرکت و ملاحظات اجتماعی دولت.

از یک طرف ، مدیر خودرو معتقد است که قیمت گذاری دستوری آن را به ورشکستگی کرده است و از طرف دیگر ، منتقدین بر انحصار ساختار صنعت خودرو تأکید می کنند. براساس آخرین گزارش های آدل پیرمومدی ، مدیرعامل ایران خدرو ، این شرکت در هفته آسیب های جدیدی خواهد داشت. زیرا قیمت فروش پایین تر از قیمت تمام شده است. او حتی از خاتمه پنج ساله سرمایه گذاری های واقعی در صنعت صحبت کرد و آن را یکی از دلایل عقب ماندگی فنی و نارضایتی مشتریان توصیف کرد.

با این حال ، منتقدین بر این باورند که این صنعت سالها با منابع کم مواد غذایی با تعرفه های بالا از واردات محافظت شده ، منابع کمتری داشته است ، اما محصولات با کیفیت بالا و قیمت های بالا را تحویل داده است. در این حالت ، آزادسازی قیمت می تواند به اتومبیل های گران قیمت در بازار منجر شود. این امر در شرایطی که توانایی خرید بسیاری از افراد قوی است ، قوی است. در این شرایط ، مدیرعامل ایران Khodro درخواست شرکت برای افزایش قیمت ها را خاتمه داد و تأکید کرد: به دلیل شرایط سخت و از دست دادن ایران به دلیل قیمت های گرامری و جهل واقعیت های اقتصادی و تأخیر طولانی مدت در حمایت از وضعیت قیمت ، ما تصمیم گرفتیم از هیئت ایران استفاده کنیم.

آغاز بحران

در بیانیه هشدار دهنده ، آدل پیرمومدی ، مدیرعامل ایران خمرو ، گفت که ادامه قیمت های گرامری و بی اعتنایی به حمایت از سازمان واقعیت های اقتصادی باعث می شود این شرکت به حاشیه عزیمت آن برسد. به گفته وی ، هزینه های تولید ، از جمله افزایش دستمزدها ، پرش گمرک و افزایش نرخ ارز از ۶۰۰۰ به بیش از ۶۰۰۰ تومن ، از دسامبر سال گذشته به وی تحمیل شده است.

مدیرعامل ایران گفت: “اگر قیمت خودروها اصلاح نشود ، ما نمی توانیم ماشین را بفروشیم.” تنها گزینه موجود تنظیم فروش است. پایان زنجیره ، ماشین نهایی ، محدود به قیمت های گرامری است ، هنگامی که شروع زنجیره تولید (مانند فولاد و مواد) در مبادله مواد اولیه معامله می شود و این ناسازگاری ساختاری منجر به از بین رفتن گسترده تولید کنندگان خودرو می شود.

پیشنهاد مبادلات بورس اوراق بهادار

در پاسخ به افزایش شدید ضررهای انباشته شده ، هیئت مدیره ایران تصمیم گرفتند از ظرفیت قانونی و شفاف بورس برای تأمین ماشین استفاده کنند. به گفته پیر محمد ، این اقدام با هدف کشف قیمت های واقعی ، کاهش تلفات انباشته شده و افزایش شفافیت انجام خواهد شد. وی همچنین قول داد كه با “برنامه ریزی دقیق و پیشنهاد منظم” در بورس اوراق بهادار ، تنش بازار حفظ می شود و قیمت مصرف كنندگان نیز كاهش می یابد. اما این تصمیم ، همانطور که نشان می دهد ، از نظر سیاسی و به روشی نخواهد بود.

واکنش مجلس

Hojjatoleslam Alireza Salimi ، عضو کمیته پارلمان صنعت و معادن ، در واکنش شدید به اظهارات مدیرعامل ایران Khodro گفت و گفت که صنعت خودرو در ایران منحصراً است. شما نمی توانید بگویید که ما بخش خصوصی هستیم و آنچه را که می خواهید انجام می دهیم. وی افزود: تعرفه های مناسب و مسیر صاف نباید تا زمان واردات خودرو آزاد شود ، انتشار قیمت گذاری بی معنی است. سلییمی تأکید کرد که تولید کنندگان خودرو از اجاره عظیم استفاده می کنند: آنها از انرژی ، فولاد ، برق ، کارگران ارزان استفاده می کنند ، اما اتومبیل های آنها نه با کیفیت و نه ارزان تر از مدل های خارجی.
وی هشدار داد كه اگر تولیدكنندگان خودرو می خواستند از شرایط چارچوب تعیین شده خارج شوند ، مجلس باید مشخص شود. از دیدگاه سلییمی ، واردات باید آسانتر شود و سپس در مورد آزادسازی ماشین ماشین صحبت شود.

وزارت واکنش Semitic: تهدید برای فروش دیگر ، غیرقانونی

نگرش رسمی وزارت بهداشت برخلاف رویکرد جدید خاترو ایران است. مهداد خسوی ، مدیر کل وزارت سمی سمی وزارت امیتیک ، اظهارات مدیرعامل ایران را “غیرقابل قبول” و “نقض حقوق عمومی” توصیف کرد. وی گفت که تولید کننده خودرو حق ندارد ماشین را به بهانه افزایش قیمت ها تهیه کند. این با قانون و ضرر مصرف کننده مغایرت دارد. خسوی تأکید کرد که پس از بررسی دقیق اجزای قیمت تمام شده و از بین بردن هزینه های مرزی باید تغییرات قیمت را انجام دهد. مدیر کل دفتر خودرو همچنین به سؤال از وابستگی ساختاری به تولید کنندگان خودرو اشاره کرد و گفت که برخی از قطعات تولید توسط همان تولید کنندگان خودرو تحویل داده می شود. قیمت واقعی این قسمت ها وظیفه وزارت بهداشت است و باید به عنوان حاکمیت انجام شود.

مخالفت شورای رقابت در برابر فروش خودرو در مبادله مواد اولیه

شورای رقابتی طبق تصمیم اخیر مدیرعامل ایران ، برای متوقف کردن تحویل خودروها به عنوان بخشی از قیمت های گرامری و انتقال فروش به بستر تبادل مواد اولیه ، به طور رسمی مجوز عزیمت وسیله نقلیه ، از جمله قیمت گذاری دستوری یا عرضه در بورس را تصویب نکرده است ، دارای موج جدیدی از ابهامات و واکنش بین مشاهده کنندگان اقتصادی ، مؤسسات درست و افکار آفرینش است. اگرچه سازنده خودرو به ضررهای انباشته شده و افزایش هزینه های تولید به عنوان دلایل تصمیم گیری اشاره کرد ، اما چالش اصلی به مسیری برمی گردد که هنوز روشن نشده است. در این رابطه گزارشگر دنبال کننده است مهر این نشان می دهد که هیئت رقابت به طور رسمی خروج این محصولات از جمله قیمت گذاری دستوری یا عرضه در بورس را به طور رسمی تصویب نکرده است.

سازمان پشتیبانی: مرجع نمایش قیمت ، ما نیستیم

Hossinzadeh Qashmi ، مدیر کل روابط عمومی و سازمان های مردم نهاد سازمان برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، به همشاهری گفت: “وظیفه سازمان پشتیبانی سازمان و سازمان به طور خودکار و مداوم قیمت قیمت گذاری در بخش های مختلف است و به مقامات مربوطه اشاره دارد.” وی افزود: “سازمان پشتیبانی همچنین در فصل اول سال ۱۴۰۴ قیمت های متخصص را انجام داد و به مقامات مسئول اطلاع داد. به گفته وی ، قیمت وزارت بازرگانی و شورای رقابت قیمت های وزارت رقابت است که باید قیمت خودرو را بر اساس سیاست اقتصادی و سایر شرایط اعلام کند و این بخشی از تعهدات سازمان نیست.

منبع: همشهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا