طلا و ارز

قیمت دلار، امسال با چه رقمی بسته می‌شود؟

کامبیز افسری کارشناس بازار ارز در گفت و گو با «تجرت نیوز» تحلیل کرد:






قیمت دلار در هفته های اخیر نوسانات قابل توجهی داشته و از سقف تاریخی خود فراتر رفته است. این اسکناس از ابتدای هفته در کریدور پنجم معامله می شود. کامبیز افسری کارشناس بازار ارز در گفت وگو با افق میهن در پاسخ به این سوال که قیمت دلار در روزهای باقی مانده از سال چقدر بسته می شود و حراج ربع سکه چه تاثیری بر بازار ارز خواهد داشت؟



به گزارش افق میهن، فریز قیمت دلار یکی از اهداف اساسی سیاستگذار از ابتدای سال جاری بوده است که به هر نحوی به آن عمل کرده است. در هفته‌های اخیر، رشد تقاضا باعث شده است که آمریکا به بالاترین حد خود برسد. این اسکناس از ابتدای هفته جاری با دخالت این سیاستمدار به کریدور پنجم بازگشت. معامله گران بر این باورند که بازگشت قیمت دلار در راستای دستاورد بوده است.

بازگشت قیمت دلار یک روند نیست

در همین راستا کامبیز، فعال اقتصادی، بازگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را یک روند ندانست و به افق میهن گفت: تعداد فروشندگان در بازار بسیار کمتر از خریدار است و در پایان سال. افزایش تقاضا در تراز بازار ارز در هفته های اخیر به هم ریخته است.

این فعال بازار ارز افزود: در بازار ارز تغییرات ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی نوسان محسوب نمی شود و فعالان بازار فراز و نشیب های ۲ تا ۳۰۰۰ تومانی را نوسان می دانند.

وی با اشاره به تورم قیمت در بازارهای جهانی گفت: بازارها با یکدیگر ضریب همبستگی دارند و این مشکل از نوسانات قیمت دلار بیشتر مشهود است.

التهاب دلار با شروع ماه رمضان فروکش خواهد کرد

یک مقام مسئول در خصوص رشد قیمت دلار در روزهای پایانی سال گفت: به نظر می رسد با توجه به پایان سال و آغاز ماه مبارک رمضان، بازارها از بحران خارج شده و قیمت دلار باقی بماند. در این سطح، انتهای راهروی ۵۰ هزار تومانی.»

حراج ربع سکه بانک مرکزی تاثیری بر رشد قیمت دلار نداشت

این فعال اقتصادی درباره تاثیر حراج ربع سکه بانک مرکزی بر افزایش قیمت دلار گفت: اینکه طلای ربع سکه حراجی بانک مرکزی معادل ۹۹ هزار تومان است شایعه است. برخی از فعالان صنفی شروع به منصرف کردن مردم از توقف خرید ربع سکه دولتی کرده‌اند.

البته لازم به ذکر است که محاسبه قیمت طلای ربع سکه در حراج بانک مرکزی نشان داد که قیمت دلار در حراج اول ۹۵ هزار تومان و در حراج دوم ۹۹ هزار تومان بوده است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا