طلا و ارز

قیمت دلار امروز ۲۴ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز با افت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بهبود یافت و این نرخ به نیمه اول آخرین کانال کریدور پنجم حرکت کرد. معامله گران کاهش نقدینگی بازار و ثبات نسبی شرایط سیاسی را دلیل کاهش تدریجی قیمت دلار می دانند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار روز چهارشنبه با افت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. در لحظه تنظیم این مطلب، اسکناس دلار در نیمه اول کانال ۹ کریدور ۵ در حال معامله است.

اسکرین شات 14 آگوست 2024 در 12:28:20 ب.ظ

معامله گران خروج وجوه از بازار و مسدود شدن بخشی از وجوه در دست مردم در حساب های نیابتی به منظور پیش ثبت نام خودرو را یکی از دلایل کاهش تدریجی قیمت دلار می دانند. و سایر ارزهای اصلی از سوی دیگر، بسته شدن بازار هرات در روزهای اخیر به کاهش ریتم دلار کمک کرده است.

به نظر می رسد برخی گمانه زنی ها درباره شرط ایران برای حمله نکردن به اسرائیل در صورت آتش بس در غزه نیز به آرامش بازار ارز کمک کرده است.

شایان ذکر است اگرچه قیمت دلار در بازار غیررسمی طی دو روز اخیر شاهد نوسانات نزولی بوده است. اما قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی با افزایش ارزش همراه است. جهش قیمت حواله دلاری ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی آن را به کانال ۴۵ هزار تومان رساند و دلار تا کانال ۴۹ هزار تومانی صعود کرد. در همین راستا رئیس کل بانک مرکزی روز سه شنبه تلویحاً اعلام کرد که دولت سیزدهم نیز قصد افزایش قیمت دلار نیما را دارد که مورد تایید دولت قرار نگرفت.

دلار انتقالی ۴۵۰۰۰ تومان بود

پوند انگلیس با افت ۱۰۰ تومانی با قیمت ۷۶ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۵ هزار و ۵۱۰ تومان نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان ارزان شد.

لازم به ذکر است روز یکشنبه اسکناس دلار ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلاری با ۱۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴۵ هزار و ۳ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا