طلا و ارز

قیمت دلار امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در ابتدای معاملات در آخرین روز هفته با ۴۰۰ تومان کاهش بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت. کاهش تدریجی این نت از ابتدای هفته جاری آغاز شد و تا پایان هفته ادامه داشت. دلالان آرامش سیاسی چند روز اخیر و کاهش انتظارات تورمی را دلیل کاهش قیمت این اسکناس می دانند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد با کاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد. این کاهش، دلار آمریکا را به کریدور پنجم یک کانال سوق داد. در لحظه تنظیم این مطلب، دلار در نیمه بالایی کانال هشتم کریدور پنجم در حال معامله است.

اسکرین شات 15 اوت 2024 در 12:09:38 ب.ظ

با مفروضات فعلی، تحلیلگران بازار مالی فرض می کنند که کف قیمت دلار نشان دهنده نیمه هشتم کریدور پنجم است. اما به نظر می رسد در صورت انتشار اخبار مثبت از آتش بس در غزه، قیمت دلار نیز به زیر محدوده مذکور خواهد رسید.

تحلیلگران اقتصادی مشکل پیش فروش خودرو و بلوکه شدن وجوه در حساب های نیابتی را یکی از عوامل کاهش نقدینگی در بازار ارز می دانند. آنها معتقدند متقاضیان به بازار خودرو روی آورده اند. خروج پول از بازار سرمایه و عدم افزایش قیمت ها در بازار ارز و سکه، خروج بیش از یک حمت از صندوق بازنشستگی و بیش از ۲۰ حمت از بورس در سه روز گذشته، این ادعا را تقویت می کند. .

معامله گران می گویند بازارهای مالی به دلیل هیجان و هیجان چند هفته اخیر تا حدودی خالی هستند و تقاضا کمی از عرضه عقب مانده است. به نظر می رسد سیاست گذاران هفته گذشته با مبادلات ارزی توانستند روند نزولی در بازار ارز ایجاد کنند و احتمال توافق برجام را افزایش دهند.

قیمت تتر در برابر دلار افزایش یافت

پوند انگلیس با قیمت ۷۵ هزار و ۶۸۰ تومان معامله شد و ۴۵۰ تومان کاهش یافت. قیمت یورو ۶۴ هزار و ۹۱۰ تومان نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان ارزان شد.

لازم به ذکر است اسکناس دلار روز پنجشنبه ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار ۴۵ و ۳ تومان فروخته شد و قیمت نسبت به روز گذشته تغییری نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا