طلا و ارز

قیمت دلار امروز 10 دی ۱۴۰۲ / کاهش قیمت دلار و یورو و ثبات نرخ درهم

به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۰ فروردین است، برخلاف روز گذشته، قیمت کاهش یافته است. نرخ ارز در ابتدای هفته به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، اما بازار امروز با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز شد و در لحظه تنظیم این خبر، دلار با نرخ ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله می شد.

نرخ دلار فردا نیز از ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز شد و اکنون به ۵۰ هزار و ۴۸۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که طبق اعلام برخی کانال های تلگرامی، شنبه ۱۸ شهریور دی معاملات در بازار ارز از فردا با قیمت ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز شد. حد پایین و بالایی قیمت دلار نیز ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان و ۵۰ هزار و ۶۲۰ تومان تعیین شد. آخرین معامله پشت خط نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان بود.

این در حالی است که امروز قیمت دلار در مرکز طلا و ارز اندکی کاهش یافته است. قیمت اسکناس دلار در زمان نگارش این مطلب ۴۲ هزار و ۹۳۰ تومان بود. دیروز این نرخ ۴۲ هزار و ۹۳۲ تومان بود.

حواله های دلاری امروز با قیمت ۳۹۰۰۰ ۲۸ تومان معامله می شود. دیروز این عدد ۳۹ هزار و ۳۰ تومان ثبت شد.

قیمت ارز موثر

اما امروز نرخ ارز آمریکا در بازارهای همسایه تحت چه شرایطی معامله می شود؟ قیمت دلار سلیمانی در لحظه تنظیم نسبت به زمان مشابه روز گذشته افزایش یافته و به ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان رسیده است. روز گذشته ارز آمریکا در این بازار حدود ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می شد. روند قیمت دلار سلیمانی طی چند روز گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

قیمت دلار هرات این روزها در نوسان است. در حالی که دیروز ارز آمریکا از کانال ۴۹ هزار تومانی به کریدور ۵۰ تومانی در بازار این شهر صعود کرد، امروز روندی نزولی نشان می دهد و به کانال قبلی بازگشته است. به عبارت دیگر در این ساعت دیروز قیمت دلار در بازار هرات حدود ۵۰ هزار و ۴۰ تومان بود و امروز حدود ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان معامله می شود. البته نرخ دلار فردا همچنان در محدوده ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

در بازار تهران قیمت یورو امروز نسبت به روزهای گذشته کاهشی است و به ۵۵ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است. دیروز قیمت یورو در همان زمان ۵۶۰۰۰ ۱۰۰ تومان بود.

این در حالی است که قیمت درهم امارات یکی از متغیرهای موثر بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران امروز تغییری نکرده و همزمان با روز گذشته با نرخ ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان معامله می شود.

دلار ماه هاست که به دلیل سیاست های ارزی ضد تورمی بانک مرکزی منجمد شده و روندی خنثی دارد به طوری که معمولا بین دو کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در نوسان است. اما علیرغم این نوسانات، تحلیلگران بازار مالی معتقدند با وجود تورم، دولت حتی در صورت افزایش فروش نفت و افزایش قیمت این قبض، قادر به کنترل قیمت دلار در بلندمدت نخواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد دو گزارش پیش بینی قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار ۱۰ دی ۱۴۰۲ را بخوانید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا