طلا و ارز

قیمت دلار امروز 11 آذر 1402 / دلار هفته را کاهشی آغاز کرد

گزارش ایران تحلیل;




قیمت دلار امروز کاهش نسبی را نسبت به آخرین قیمت روز پنجشنبه ثبت کرد. در معاملات پشتیبان قیمت دلار تا لحظه نگارش در حال کاهش است. با این حال، برای کشف و تثبیت قیمت باید منتظر ثبات بیشتر در معاملات دلار بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز به ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید در حالی که معاملات هفته گذشته با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به پایان رسید. این در حالی است که حتی قیمت دلار در معاملات پشتیبان نیز رو به کاهش است و از ابتدای روز تاکنون بین ۵۰ هزار و ۳۵۰ تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان در نوسان بوده است.

نکته جالب در مورد قیمت دلار اظهارات اخیر مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش های مجلس است که از فعال بودن عوامل افزایش قیمت ارز خبر داده است.

به گفته مهدی دارابی، دولت از ثبات ارزی امسال برای اصلاح سیاست ارزی بهره نبرد و عواملی که باعث افزایش قیمت ارز در کشور شد همچنان موثر است. وی در این خصوص گفت: امسال به دلیل جهش قیمت ها در سال گذشته، افزایش صادرات نفت و گشایش های خارجی به دلیل رفع تحریم ارزی کره جنوبی، نرخ ارز ثابت ماند.

دارابی ادامه داد: با این حال به نظر من نمی توان به ثبات نرخ ارز به عنوان امری مثبت نگاه کرد، زیرا حرکت قیمتی نرخ ارز در ایران همواره تصاعدی بوده و هر زمان که برای مدتی تثبیت شد، جهش را تجربه کرد.

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: عوامل افزایش قیمت ارز در ایران همچنان فعال است و موتور کاهش ارزش پول ملی ما نیز در حال کار است، بنابراین نمی‌توان اینگونه باشد. این تصور که قیمت ارز ثابت باقی می ماند. بلکه باید مشکلاتی مانند کسری بودجه دولت، عدم تعادل بانکی، عدم تعادل صندوق بازنشستگی، عدم تعادل انرژی و سایر مشکلاتی که باعث روند صعودی قیمت ارز می شود، برطرف شود.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا