طلا و ارز

قیمت دلار امروز 12 دی 1402 / دلار یک گام عقب نشست

گزارش ایران تحلیل;






قیمت دلار امروز ۱۲ است دی ۱۴۰۲ با چت منفی باز شد. این در حالی است که دلار روند نزولی را در پیش گرفته و دو روز پیش با رشد پنج مرحله ای به قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز گذشته به صورت محدود حدود ۵۰ تومان در نوسان بود و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. در این زمان قیمت دلار در آستانه سال نو به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود. همین روند نزولی امروز بازار را رقم زد و قیمت دلار را به ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان رساند.

اما به نظر می رسد تقاضای دلار در سال جاری مشابه سال های گذشته نیست و به شدت کاهش یافته است. این رفتار بازار باعث شد تا برخی از معامله گران انتظار افزایش قیمت را در تعطیلات سال نو داشته باشند و قیمت دلار دوباره در نیمه پایین کانال ۵۰ هزار تومان شروع به نوسان کرد.

بررسی میدانی خبرنگار ایران تحلیل از بازار ارز نیز حکایت از محدودیت تقاضا در بازار ارز دارد. فعالان این بازار دلیل افت تقاضا را سیاست کنترلی بانک مرکزی برای سرکوب قیمت دلار و کاهش نقدینگی موجود در دست مردم می دانند.

کاهش قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر منجر به از بین رفتن امکان پس‌انداز از استراتژی‌های مردم شده و بر همین اساس سرمایه‌گذاری در تمامی بازارها از جمله تقاضا برای سرمایه‌گذاری به دلار به شدت کاهش یافته است.

لازم به ذکر است، قیمت اسکناس دلار امروز در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۳۱ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۱۶۸ تومان است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا