طلا و ارز

قیمت دلار امروز 13 آذر 1402/ قیمت دلار چگونه مهار شد؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار امروز ۱۳ است آذر ماه روند صعودی داشت اما این افزایش آنقدر نبود که دلار از نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومانی عبور کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز روی ۱۳ است آذر ماهی ۵۰۴۰۰ تومان بود. این رقم در حالی در بازار ارز ثبت شد که قیمت دلار در هفته های اخیر در همین محدوده بوده و تغییر خاصی را به ثبت نرسانده است.

در حال حاضر برخی معامله گران می گویند روند بازار طلا و ارز معکوس شده است. در گذشته بازار طلا برای تطبیق با تغییرات قیمتی خود به بازار ارز متکی بوده است. اما در چند روز اخیر روند بازار معکوس شده و بازار دلار به دنبال تغییرات و تحولات بازار طلا برای همسویی با آن است.

در حالی که قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر زیر ۲۰۰۰ دلار بوده است، دیشب به بالاترین حد خود رسید و به بیش از ۲۰۰۰ دلار رسید. دیروز قیمت جهانی طلا به ۲۱۳۷ دلار رسید. با این حال، طلا در این قیمت بالا ثبات چندانی نداشت و به زودی یکی دو قدم به عقب رفت.

اکنون معامله گران بر این باورند که علاوه بر طلای داخلی، قیمت دلار به بازار جهانی طلا نیز چشم دوخته است و احتمالا نوسانات بعدی خود را با آن هماهنگ می کند. اما گروه دوم تحلیلگران، تحرکات بازار دلار را متاثر از اقدامات دولت می دانند و معتقدند با توجه به اینکه دولت بزرگترین بازیگر بازار خارجی است، نوسانات این بازار در دست دولت است. بازار ارز کمتر از سایر عوامل تحت تأثیر قرار گرفته و می باشد. این گروه معتقدند دولت در حال حاضر تلاش می کند قیمت دلار را در محدوده ۵۰ هزار تومان نگه دارد. تا کنون موفق بوده است.

البته بانک مرکزی فرض می کند که قیمت دلار به دلیل کنترل انتظارات تورمی کاهش یافته و به طور نامنظم قیمت دلار را کنترل کرده است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا