طلا و ارز

قیمت دلار امروز 15 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار دومین روز هفته را با کاهش بیش از هزار تومانی آغاز کرد. این روند نزولی از دیروز و آغاز هفته جدید آغاز شده و با کاهش تدریجی ادامه دارد. برخی از فعالان بازار ارز معتقدند کنترل ارزی سیاستگذار باعث کاهش قیمت ارز شده است و برخی دیگر معتقدند این روند نزولی خواسته سیاستگذار بوده و افزایش قیمت نیز خواست نهاد پولی کشور بوده است.



به گزارش ایران تحلیل، در دومین روز از هفته، قیمت دلار با بیش از هزار تومان کاهش دوباره به مرز ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این اسکناس طی دو روز گذشته شاهد کاهش قابل توجه قیمت بوده و طی چند هفته گذشته به کانال های پایین تری بازگشته است.

اسکرین شات 4 فوریه 2024 در 12:09:32 ب.ظ

در آغاز معاملات امروز دلار با کاهش ۱۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی باز شد. معامله گران بر این باورند که دستکاری ارزی سیاستگذاران برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای دلار دلیلی برای روند نزولی بازار ارز است. با این حال، بسیاری از معامله گران بر این باورند که بازارساز پس از جهش قیمت در چند هفته اخیر، نوسانات قابل توجهی از خود نشان داده و اکنون قیمت دلار را محدود کرده و به میل خود آن را کاهش داده است.

امروز قیمت دلار در بازارهای اطراف نیز روند نزولی دارد. دلار سلیمانی ۵۶۴۷۰ تومان. دلار هرات با قیمت ۵۵ هزار و ۴۳۰ تومان معامله می شود. درهم امارات ۵۰۰ تومان کاهش یافته و با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شود.

لازم به ذکر است یورو به انتهای کریدور ۶۰ هزار تومانی بازگشته و ۶۰ هزار و ۷۹۰ تومان معامله می شود. پوندی که هفته گذشته در کانال ۷۵ هزار تومان معامله شد، در حال حاضر ۷۱ هزار تومان معامله می شود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا