طلا و ارز

قیمت دلار امروز 16 دی 1402 / دلار کاهشی شد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار امروز در اولین معامله نقدی با شکاف منفی باز شد و ۱۵۰ تومان کاهش یافت. قیمت این اسکناس در آخرین روز هفته گذشته تحت تاثیر حمله تروریستی کرمان یک پله افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کردند که قیمت به صورت احساسی افزایش می یابد و بازار امروز با یک گپ منفی باز خواهد شد.



به گزارش ایران تحلیل، در آخرین معامله هفته گذشته قیمت دلار یک پله افزایش یافت و ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. امروز قیمت این اسکناس ۱۵۰ تومان کاهش یافت و در اولین معامله امروز با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

حمله تروریستی کرمان در هفته گذشته باعث افزایش قیمت دلار شد. برخی از اقتصاددانان بر ریسک ریسک بازارهای مالی تأکید می کنند و معتقدند که این عامل اصلی بازگشت مثبت بازار ارز در هفته دوم است دی خبر حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان بود. آنها این اتفاق را قابل مقایسه با جنگ غزه می دانند که باعث شد قیمت دلار وارد کریدور ۵۰ هزار تومانی شود. کارشناسان معتقدند قیمت دلار به طور کلی روند نزولی دارد و به انتهای کریدور ۵۰ هزار تومانی بازخواهد گشت.

قیمت دلار در معاملات روز پنجشنبه در بازارهای همسایه اما در آغاز هفته سوم افزایش یافت دی و در زمان نگارش این مقاله، بازارهای همسایه مانند دلار تهران نیز ضرر می کنند. دلار هرات با ۱۲۰ تومان کاهش به ۵۰ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. دلار سلیمانیه با افت ۸۰ تومانی ۵۱ هزار تومان از دست داد و در اولین معامله امروز به قیمت ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. درهم امارات ۲۰ تومان کاهش یافت و روی ۱۴ هزار تومان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که قیمت قبض های دلار در مرکز تبادل طلا و ارز امروز ۴۲۰۰۰ ۹۲۹ تومن است و قیمت نقل و انتقالات دلار ۳۹۰۰۰ ۳۵۸ تومن است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا