طلا و ارز

قیمت دلار امروز 17 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در اولین معامله نقدی از امروز شروع به نوسان کرد و نسبت به روز چهارشنبه تغییری نکرد. اسکناس دلار دیروز با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال پایین بازگشت. معامله گران بر این باورند که اخبار مربوط به جلسه شورای حکام و تصمیمات مربوط به ایران بر قیمت دلار در روز شنبه تاثیرگذار خواهد بود.



به گزارش ایران تحلیل؛ قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۵۰۰ تومانی به مرحله هشتم کریدور پنجم بازگشت. امروز قیمت دلار در محدوده ۵۰ تومان در نوسان است.

اسکرین شات 6 ژوئن 2024 ساعت 12:57:20 ب.ظ

فعالان بازار ارز بر این باورند که حرکت دلار تحت تاثیر دخالت سیاستگذاران و کاهش تقاضا است. آنها می گویند بازارساز سعی می کند از طریق نرخ ارز عرضه و تقاضا را متعادل نگه دارد. برخی از فعالان بازار نیز بر این باورند که سیاستگذار با تنوع بخشی به ارزها، قیمت دلار را در بازار آزاد کنترل کرده است.

تحلیلگران بازار مالی می گویند که روند صعودی این نرخ از زمانی آغاز می شود که قیمت دلار از کانال نیمه اول کریدور ششم عبور کند. در غیر این صورت بازار آسیب خواهد دید.

تحلیلگران اقتصادی احتمال ادامه روند رنج را زیاد می دانند و معتقدند تعطیلات این هفته به رکود بازار دامن زده است. اقتصاددانان معتقدند که کاهش بیشتر قیمت اسکناس های آمریکایی به عوامل اساسی خارج از تحلیل های اقتصادی بستگی دارد.

یورو ۶۳ هزار تومان شد

قیمت پوند انگلیس ۷۵ هزار و ۱۲۰ تومان با ۱۵۰ تومان کاهش و یورو با ۲۰۰ تومان کاهش ۶۳ هزار و ۹۳۰ تومان است.

لازم به ذکر است اسکناس دلار و حواله دلاری امروز ۱۰۰ تومان گران شده است. اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۲۸۰ تومان و حواله دلاری ۴۲ هزار و ۲۷۸ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا