طلا و ارز

قیمت دلار امروز 17 دی 1402 / قیمت دلار رنج شد

به گزارش ایران تحلیل:






در اولین معامله نقدی امروز قیمت دلار با دامنه نوسانی باز شد و نسبت به روز شنبه تغییری نداشت. اسکناس دلار دیروز با افت ۴۰ تومانی وارد کانال پایین شد و این افت قیمت روند تقاضا را کاهش داد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار با افت ۴۰۰ تومانی نسبت به هفته گذشته با ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. امروز قیمت دلار در محدوده های ذکر شده با تلرانس ۵۰ تومان در نوسان است.

این اسکناس که در آخرین روز هفته گذشته به دلیل حمله تروریستی در کرمان با افزایش قیمت هیجانی روبرو شد، روز گذشته تاثیر اخبار را از دست داد. لازم به ذکر است که علیرغم افت قیمت اخیر، دلار تا قبل از حوادث کرمان به بالاتر از محدوده معاملاتی بازنگشته است و به نظر می رسد محدوده معاملاتی جدیدی برای اسکناس آمریکایی شکل گرفته است. عرضه و تقاضا اکنون در تعادل هستند.

تکنسین ها بر این باورند که جهشی (حرکت بزرگ قیمت در مدت زمان کوتاه) در قیمت دلار رخ داده و این هیجان اکنون از بازار محو شده است. آنها انتظار دارند قیمت دلار در روزهای آینده در محدوده فعلی نوسان داشته باشد.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند دلار تا پایان سال بین ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان در نوسان باشد. آنها این عدد را کمتر از تعداد واقعی اسکناس های آمریکایی فرض می کنند و محدوده قیمتی ۶۶ تا ۶۸ هزار تومان را قیمت واقعی دلار می دانند.

روز شنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش یافت. دلار هرات با ۳۲۰ تومان کاهش به ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان رسید. دلار سلیمانیه با افت ۲۳۰ تومانی ۵۱ هزار تومان از دست داد و ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات با افت ۷۰ تومانی کانال ۱۴ هزار تومانی را از دست داد و در قیمت ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان متوقف شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا