طلا و ارز

قیمت دلار امروز 22 آذر 1402/ دلار تا چه زمان در کانال 50 هزار تومان می‌ماند؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار امروز ۲۲ است آذر ماه نیز بین ۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰ تومان در نوسان بود. به نظر می رسد قیمت این ارز به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.



به گزارش ایران تحلیل، در نیمه اول کانال، قیمت دلار برای چند هفته متوالی روی ۵۰ هزار تومان بود و به سختی تغییر کرد. این روزها قیمت دلار در بازار با نوسانات بسیار جزئی در محدوده ۵۰۲۰۰ تا ۵۰۴۰۰ تومان در نوسان است.

معامله گران می گویند قیمت دلار برای افزایش باید به ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان برسد و از این نقطه به بعد می توان به افزایش قیمت دلار امیدوار بود. اما تا زمانی که دلار به این محدوده نرسد، روند قیمتی آن صعودی نیست و همچنان در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی خواهد بود.

اما دلار تا کی در این کانال دوام می آورد؟ سجاد بوربور، کارشناس اقتصادی می گوید: انتظار نداریم قیمت دلار به کمتر از سطح فعلی برسد، اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، احتمال دارد دلار در کانال های بالاتری ظاهر شود. به گفته وی، «با وجود نقدینگی جاری در هفت ماه گذشته و توقف قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی، کریدور ششم قیمتی کاملاً منصفانه برای دلار به نظر می‌رسد.» این در حالی است که قیمت و تطبیق ارزش و حوادثی از این دست در سالهای اخیر کمتر رخ داده است.

با توجه به تحریم های جدید و جنگ بین اسرائیل و حماس، به نظر می رسد ما از موضوع برجام فاصله گرفته ایم. این سوال چه تاثیری بر بازار ارز دارد؟ وی در پاسخ گفت: اگر با برجام فاصله داشته باشیم، فقط نفت نمی خرند. که در حال حاضر در چه چیزی تبدیل به یک مشکل بیشتر آشکار خواهد شد. در نهایت پایه پولی رشد خواهد کرد.»

بوربور ادامه داد: با رشد ۶۵ درصدی سپرده‌های تقاضای و تامین سوخت لازم برای تورم، اگر بحث دخالت ایران در جنگ اخیر جدی شود، این سد شکسته می‌شود و تورم بیشتر از گذشته خواهد بود. باید توجه داشت که احتمال وقوع چنین اتفاقی کم نیست و نمی توان آن را نادیده گرفت، اگر در دام چنین مشکلی بیفتیم ممکن است قیمت دلار حتی بیشتر از کریدور ششم افزایش یابد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا