طلا و ارز

قیمت دلار امروز 27 آذر 1402/ دلار وارد کانال 40 هزار تومان می‌شود؟

به گزارش افق میهن:




قیمت دلار امروز ۲۷ است آذر در ماه ۱۴۰۲ با اندکی کاهش به ۵۰۲۵۰ تومان رسید. آیا این افت قیمت به معنای نزدیک شدن دلار به مرز ۴۹ هزار تومان است؟



به گزارش افق میهن، امروز نیز مانند ماه گذشته قیمت دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومان قرار داشت و حتی یک پله به کانال ۴۹ هزار تومان نزدیک شد.

در روزهای گذشته قیمت دلار از محدوده ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین نمی آمد اما امروز این سقف شکسته شد و قیمت دلار در بازار اندکی کاهش یافت.

قیمت 27 تومان آذر

بازارسازان معتقدند بازارساز دستش پر است و با این دست پر می تواند قیمت دلار را به کانال ۴۰ هزار تومان و به محدوده ۴۷ هزار تومان برساند.

توجیه این گروه این است که با افزایش فروش نفت، درآمد دولت افزایش یافته و چپ بازارساز پر شده است. بنابراین می تواند قیمت دلار را تحت کنترل خود نگه دارد و آن را کاهش دهد.

اما توسعه دهندگان بازار امیدوارند که بتوانند به ماه برسند دی، قیمت دلار افزایش می یابد. هرچند دستشان برای افزایش قیمت دلار باز نیست. چرا که این گروه هم می دانند بازارساز دستش پر است و توانسته قیمت دلار را تا حد امکان کاهش دهد. اما این گروه معتقدند که دولت از ابتدا تیر تا الان ماه منبع ارز را فشرده کرده و در نهایت باید این منبع ارزی باز شود و این یعنی افزایش قیمت دلار.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا