طلا و ارز

قیمت دلار امروز 28 دی ۱۴۰۲ / تداوم روند افزایشی در بازار ارز

به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۸ ام دی، روند صعودی را نشان می دهد. نرخ ارز که روز گذشته روی ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شده بود، در آخرین روز کاری هفته به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

نرخ دلار فردا نیز از ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد و اکنون به ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال های تلگرامی در روز چهارشنبه ۶ دی ماه، آغاز معاملات فردا در بازار ارز با قیمت ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود. محدوده پایین و بالایی قیمت دلار ۵۲ هزار و ۹۰۰ تومان و ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود. آخرین معامله پشت خط نیز با قیمت ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

این در حالی است که قیمت دلار در مرکز طلا و ارز تا به امروز تغییری نکرده است. قیمت اسکناس دلار در لحظه نگارش مقاله ۴۲۰۰۰ ۹۲۴ تومان است.

همچنین حواله دلار امروز با قیمت ۳۹ هزار و ۵۲۴ تومان معامله می شود.

قیمت ارز موثر

قیمت دلار هرات نیز امروز در حال افزایش است. در حالی که دیروز چهارشنبه نرخ دلار آمریکا در بازار این شهر ۵۲ هزار و ۳۳۰ تومان بود، امروز حدود ۵۳ هزار و ۱۵۰ تومان معامله می شود.

قیمت یورو نیز امروز در بازار تهران در حال افزایش است و با قیمت ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می شود. در همین زمان دیروز، یورو در حدود ۵۷ هزار و ۷۸۰ تومان معامله می شد.

این در حالی است که قیمت درهم امارات یکی از متغیرهای موثر بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران امروز افزایش یافت و با نرخ ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان معامله می شود. دیروز یورو در این ساعات حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می شد.

به گزارش ایران تحلیل، تحلیلگران بازار ارز محدوده فعلی قیمت دلار را محدوده جدید معاملاتی این اسکناس می دانند. آنها کف ترازنامه این اسکناس را در محدوده ۵۰ هزار تومان و سقف قیمت را در محدوده ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۴ هزار تومان فرض می کنند. به نظر آنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت، قیمت دلار می تواند تا ۵۶ هزار تومان افزایش یابد.

اقتصاددانان قیمت دلار را صعودی می دانند و معتقدند با تنظیم ارزی از سوی سیاست گذار، ممکن است قیمت حتی به انتهای کانال ۵۱ هزار تومان بازگردد. اما روند صعودی دلار از این حوزه آغاز می شود. به نظر می‌رسد که اخبار سیاسی بر قیمت‌ها وزن می‌افزاید، و این موضوع بسیاری از معامله‌گران را در چند ماه گذشته ترغیب به خرید کرده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دو گزارش پیش‌بینی قیمت، ۲۸ دلار را ببینید دی ۱۴۰۲ را بخوانید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا