طلا و ارز

قیمت دلار امروز 6 آذر 1402/ قیمت دلار یخ زد

به گزارش ایران تحلیل:




اگرچه قیمت دلار در ابتدای هفته جاری افزایش یافت، اما در دو روز اخیر روند قیمت دلار نزولی بوده و این اسکناس در ۵۰ هزار تومان به انتهای کانال نزدیک شده است. قیمت دلار امروز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بود.



به گزارش ایران تحلیل، معامله گران بازار امروز منتظر مشخص شدن روند قیمتی بازار هستند. آنها معتقدند اگر قیمت دلار بتواند از کانال ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومانی بالا برود، هیجانات در بازار ارز بازگشته و روند صعودی دلار ادامه خواهد داشت. اما اگر امروز قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را از دست داد، باید منتظر بود تا قیمت دلار کاهش یابد و به نصف کانال ۴۹ هزار تومانی برسد.

قیمت دلار امروز 15 آذر 1402

بازار ارز در روزهای اخیر روند ثابتی را به ثبت رسانده و قیمت دلار در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومانی قرار دارد. هیچ سیگنال نزولی خاصی به بازار رسیده که روی قیمت تاثیر بگذارد و همچنین سیگنال افزایشی وجود ندارد.

در حال حاضر بازار با ثبات به نظر می رسد و معامله گران روزهای آرامی را تجربه می کنند.

پیش از این گفته شده بود که ممکن است قیمت دلار در آستانه سال نو افزایش یابد زیرا احتمال افزایش تقاضا برای دلار وجود دارد. اما این روند در حال حاضر در بازار قابل مشاهده نیست.

وی افزود: تصور می‌کنم با آزادسازی برخی از ارزهای بلوکه شده نزد بانک‌های خارجی، بانک مرکزی برای عرضه ارز در اختیار متقاضیان واقعی یعنی واردکنندگان مشکلی نداشته باشد.

این فعال اقتصادی درباره تحولات قیمتی ماه های اخیر در بازار آزاد گفت: شاید فشار کمی از سوی بخشی از نیازمندان ارز در بازارهای غیررسمی وارد شود. که آنها قبض های ژانویه و دسامبر را پرداخت می کنند، اما فکر می کنم ما نباید اینقدر تنش داشته باشیم. قیمت ها در همین محدوده باقی می ماند و مدیریت بانک مرکزی به تثبیت نرخ ارز در محدوده ۵۰ هزار تومان ادامه می دهد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا