طلا و ارز

قیمت دلار امروز 7 دی ۱۴۰۲ / نوسان نرخ ارز در کف کانال 50 هزار تومانی

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار امروز در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی با نوسانات اندکی همراه است. همزمان یورو و درهم امارات افزایش قیمت را ثبت کردند. کارشناسان معتقدند بازارساز با تزریق ارز نرخ دلار را کنترل می کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز پنجشنبه هفتم است دی، کمی نوسان دارد. در حالی که قیمت لحظه ای دلار از محدوده ۵۰ تا ۵۰ تومان آغاز شده بود، در زمان انتشار این خبر به انتهای کانال رسیده و در حدود ۵۰ هزار تومان معامله می شود. نرخ دلار فردا نیز از حدود ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان شروع شد و اکنون به ۵۰ هزار و ۷۰ تومان رسیده است.

در این بین بر اساس اعلام برخی کانال های تلگرامی دیروز چهارشنبه ۱۵ دی معاملات در بازار ارز از فردا با قیمت ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان آغاز شد. محدوده پایین و بالایی قیمت دلار نیز ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان و ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان بود. آخرین معامله پشت خط نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بود.

این در حالی است که در مرکز طلا و ارز، قیمت دلار به سختی تغییر کرده است. قیمت اسکناس دلار در زمان نگارش این مطلب ۴۲ هزار و ۹۳۳ تومان بود. دیروز این قیمت ۴۲ هزار و ۹۳۴ تومان بود و روند نزولی از خود نشان داد.

نقل و انتقالات دلاری امروز با قیمت ۳۹ هزار و ۳۱ تومان معامله می شود. دیروز ۳۹۰۰۰ و ۳۵ تومان ثبت شد.

قیمت ارز موثر

اما شرایط قیمت دلار در بازارهای همسایه چگونه است؟ قیمت دلار سلیمانیه نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش در لحظه تنظیم این خبر به ۵۰ هزار و ۲۷۰ تومان رسید. در روز گذشته حدود ۵۰ هزار و ۲۶۰ تومان معامله می شد.

در بازار تهران قیمت یورو امروز در حال افزایش است و پس از تغییر کانال به ۵۶۰۰۰ ۵۰ تومان رسیده است. همزمان در روز گذشته، یورو ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

این در حالی است که قیمت درهم امارات یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران، امروز روند صعودی اندکی از خود نشان داده و به ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان رسیده است. دیروز درهمی در همین زمان با نرخ ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می شد.

تحلیلگران اقتصادی به سیاست دولت برای مهار تورم اشاره می کنند و معتقدند این اقدام نشان دهنده شرایط رکودی در بازارها است. آنها می گویند سیاست گذار توانسته با سرمایه گذاری منابع در بازار دلار، قیمت این اسکناس را در محدوده معاملاتی تعیین شده نگه دارد. از دیدگاه معامله گران، محدوده قیمت فعلی یک حد پایین مطمئن برای تصمیم گیری و ورود به بازار ارز محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد دو گزارش پیش بینی قیمت دلار و پیش بینی قیمت دلار ۷ دی ۱۴۰۲ را بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا