طلا و ارز

قیمت دلار امروز 8 آذر 1402/ جدال بازار و بازارساز بالا گرفت





امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۲ قیمت دلار دوباره کاهش یافت و اولین معاملات در بازار ارز با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان انجام شد. اما قیمت دلار چقدر است؟



به گزارش ایران تحلیل، این آخرین روزی است که قیمت دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار دارد و آنچه قابل توجه است تمایل به کاهش این روند قیمتی است.

به عبارت دیگر در حالی که فعالان بازار امیدوارند قیمت دلار تا پایان سال افزایش یابد، روند بازار در جهتی دیگر است و دلار به کانال ۴۹ هزار تومان نزدیک می شود.

دو هفته پیش قیمت دلار توانست چند ساعتی وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شود اما حضور دلار در این کانال بسیار محدود بود و دلار دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شد. این نشان می دهد که دلار به کف قیمتی خود رسیده است و نمی خواهد در کانال پایین باقی بماند.

قیمت دلار امروز

از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی قول داد که ثبات قیمت دلار ادامه داشته باشد و سیگنال ثبات قیمت را به بازار ارسال کرد. با این حال کارشناسان اقتصادی می گویند تورم در بازار پیش بینی می شود و مردم منتظر افزایش قیمت دلار هستند. دلیل این مشکل کمبود بودجه و نقدینگی در اقتصاد ایران است.

البته برخی کارشناسان می گویند دولت دست از هر کاری برای تثبیت قیمت دلار در محدوده فعلی برنمی دارد و اجازه نمی دهد دستاورد کاهش قیمت دلار به این راحتی از بین برود. به خصوص امسال و در آستانه انتخابات سراسری.

حال باید دید قدرت دولت برای کنترل بازار بیشتر است یا بالاخره بازار دولت را شکست می دهد و راه خود را هموار می کند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا