طلا و ارز

قیمت دلار امروز 8 دی ۱۴۰۲ / چه سیگنال‌هایی بر بازار ارز اثر می‌گذارند؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار که دیروز در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد، امروز افزایش یافته و نزدیک به میانه این کانال است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روزهای گذشته با قیمت ۴۹ هزار تومان به کانال رسیده بود اما روز پنجشنبه با قیمت ۵۰ هزار تومان در کانال به پایان رسید. امروز جمعه هشتم است، با وجود تعطیلی رسمی بازار ارز، برخی منابع از افزایش قیمت دلار در پشت صحنه معاملات در محدوده ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان خبر داده اند.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال های تلگرامی پنجشنبه هفته گذشته ۱۶ اسفند دی، اولین معامله فردا در محدوده ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰ انجام شد. حد پایین و بالایی قیمت ارز نیز ۵۰ هزار و ۵۰ تومان و ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان تعیین شد. آخرین معامله فردا نیز به مبلغ ۵۰۰۰۰ ۱۰۰ تومان بوده است.

در هفته ای که به پایان رسید، بازدهی دلار صفر بود، بنابراین اسکناس آمریکایی روزهای کاری این هفته را بدون تغییر و با قیمت نهایی هفته گذشته به پایان رساند.

پیش بینی قیمت دلار

اخیرا قیمت دلار گاهی وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شده اما به هیچ عنوان در این کریدور باقی نمانده و به کانال ۵۰ هزار تومانی بازنگشته است. دولت با تزریق ارز و پیام درمانی سعی در کنترل قیمت دلار دارد اما به گفته دلالان بازار ارز افزایش تقاضا قیمت دلار را به کانال ۵۰ هزار تومانی بازمی گرداند. البته اکنون برخی معتقدند دولت این فرصت را دارد که نرخ ارز را به سمت کریدورهای پایین تری مانند ۴۷ و ۴۸ هزار تومان سوق دهد، اما حاضر به این کار نیست.

این هفته نیز مانند ماه گذشته، اخبار سیاسی تاثیری بر بازارها نداشت و تداوم سیاست فریز ارزی دولت، بازارهای مالی را هدایت کرد. کارشناسان اقتصادی معتقدند کف قیمت دلار بین ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان است. همانطور که گفته شد، آنها معتقدند هر چند دستگاه سیاستگذاری تلاش می کند قیمت دلار را به آخرین سطوح کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگرداند، اما نمی خواهد قیمت به این کریدور بازگردد.

درباره گزارش های پیش بینی قیمت دو دلار و بازده بازار هفته اول بیشتر بدانید دی ۱۴۰۲ را بخوانید.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا