طلا و ارز

قیمت دلار امروز 9 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در اولین معامله نقدی از امروز شروع به نوسان کرد و نسبت به روز سه شنبه تغییری در قیمت خود نداشت. دیروز قیمت دلار با افزایش ۱۰۰۰ تومانی وارد کانال روند صعودی شد. معامله گران معتقدند اخبار مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا در عمان مانع افزایش قیمت دلار در امروز شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز گذشته با افزایش هزار تومانی در پله هشتم کریدور پنجم معامله می شد. امروز قیمت دلار در محدوده های ذکر شده با تلرانس ۵۰ تومان در نوسان است. این در حالی است که دلار در معاملات شب گذشته کانال پایانی کریدور پنجم را در اختیار گرفت.

اسکرین شات 29 مه 2024 در 12:23:14 ب.ظ

شب گذشته بلومبرگ در یک بیانیه مطبوعاتی از مذاکره ایران و آمریکا در عمان خبر داد. معامله گران بازار فارکس نیز متوجه همین مشکل شده اند.

فعالان بازار ارز معتقدند که حرکت دلار تحت تاثیر دخالت سیاستمداران است. آنها می گویند بازارساز سعی می کند از طریق نرخ ارز عرضه و تقاضا را متعادل نگه دارد. برخی از فعالان بازار نیز بر این باورند که سیاست گذاران قیمت دلار را در بازار آزاد با ارز کنترل کردند و از سوی دیگر قیمت حواله های دلاری را افزایش دادند به طوری که سیاست همجواری با ارز دولتی و سهمیه بندی بانک مرکزی اجرا می شود.

تحلیلگران بازار مالی می گویند در صورت تثبیت قیمت دلار در کانال نهم کریدور پنجم، احتمال شکسته شدن سقف قیمتی قبلی وجود دارد.

تتر ۵۹۰۰۰ تومان شد

قیمت پوند انگلیس با افت ۲۰۰ تومانی با قیمت ۷۵ هزار تومان معامله می شود و یورو نیز ۶۳ هزار و ۸۴۰ تومان شد و ۱۰۰۰ تومان ارزان شد.

گفتنی است اسکناس های دلاری و حواله های دلاری امروز با ۶۰ تومان افزایش در کانال جدید قیمتی پیش رفتند. اسکناس دلار ۴۵۰۰۰ تومان ۸۴ و حواله دلار ۴۲۰۰۰ ۹۵ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا