بانک و بیمه

قیمت دلار با عرضه شمش طلا کنترل شد

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی گفت: دیروز (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) پنجمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز برگزار شد که در مجموع ۱۱۲ شمش یک کیلویی و ۹۴ شمش معامله شد. میانگین قیمت طلا در این حراج سه میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان بود.

وی افزود: از ۷ دی ماه که اولین حراج حضوری در آن برگزار شد، این حراج به طور منظم هر هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار می شود که تاکنون پنج حراج برگزار شده و در مجموع ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا به فروش رسیده است. معامله شده است.

بالسینی با بیان اینکه شمش های فروخته شده متعلق به صادرکنندگان است، تصریح کرد: صادرکنندگان برای انجام تعهدات ارزی خود شمش طلا را وارد کردند. زمانی که این طلای متعلق به صادرکنندگان به فروش می رسد، منابع ریالی در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد که می تواند در فرآیند تولید و صادرات استفاده شود. در واقع به سرمایه در گردش تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک می کند.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج این اقدام این است که نیاز مصرفی طلا از طریق مرکز مبادلات تامین می شود.

وی تحویل شمش طلا را در جلوگیری از نوسانات بازار طلا و جواهر موثر دانست و گفت: تحویل و فروش نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کمتر از ۲۰ روز در ۲۰ روز گذشته مضافاً به صادرکنندگان کمک کرده است. پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان در اتحادیه طلا و ارائه جواهرات.

بالسینی درباره تاثیر حراج شمش طلا بر بازار ارز نیز گفت: البته بازار طلا همان تاثیری را که بر بازار ارز دارد در این بازار دارد. وقتی عرضه طلا در بازار اتفاق بیفتد و کسانی که نیاز مصرفی دارند بتوانند آن نیاز را تامین کنند، آثار آن در بازار طلا و به موازات آن در بازار ارز قابل مشاهده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی و طلا گفت: هر هفته حراج شمش طلا روزهای یکشنبه و سه شنبه متناوب از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در محل صرافی برگزار می شود. حراج بعدی، مرحله ششم فروش، روز سه شنبه (۱۷) برگزار می شود. بهمن ماه) خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا