طلا و ارز

قیمت دلار به سطوح قبلی خود بازمی‌گردد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان:






یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: هجوم هیجانی مردم به بازار ارز تاثیر مستمری بر نوسانات بازار ارز ندارد و بر اساس تحلیل‌ها، قیمت‌های فعلی به زودی به سطح قبلی بازخواهد گشت. .



به گزارش ایران تحلیل، موسی آقایی رئیس اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان در خصوص بحران های منطقه ای و تاثیر آن بر افزایش قیمت ارز گفت: چندین رویداد داخلی و خارجی از جمله وقایع کرمان، مناقشه ایران و پاکستان و… و حمله آمریکا و انگلیس به یمن. حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سوریه و گلوله باران پایگاه هوایی آمریکا توسط مقاومت عراق همگی دست به دست هم دادند و بازار ارز ما را دچار نوسان و گرانی کردند اما به عنوان یک فعال اقتصادی امیدوارم این اتفاقات رخ دهد. و تنش های داخلی و خارجی هر چه سریعتر به پایان می رسد تا بازار ارز دوباره روزهای آرام و با ثباتی مانند چند ماه گذشته داشته باشد.

آیا بانک مرکزی در کنترل بازار ارز موفق بود؟

وی در پاسخ به اینکه بانک مرکزی در این شرایط ظاهراً بازار ارز را کنترل و مدیریت می کند، ادامه داد: اگر اینطور نبود با این سطح از نگرانی های سیاسی و امنیتی در منطقه، قیمت دلار افزایش می یافت. مطمئناً بسیار بالاتر از قیمت های اخیر است. بی شک بانک مرکزی همچنان می تواند در چارچوب سیاست تثبیت خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کند تا آسیبی به اقتصاد کشور وارد نشود.

آقایی همچنین درباره طراحی و فضای رسانه ای برای جذب مردم برای سرمایه گذاری در بازار ارز گفت: حتی بحث هجوم عاطفی و عاطفی مردم به بازار ارز و نیازهای کم آنها صددرصدی ندارد. و تاثیر مستمر بر نوسانات بازار ارز و در نهایت این بانک مرکزی است که می تواند با تکیه بر منابع ارزی و توان خود بازار را مدیریت کند. بر اساس تحلیل ها، قیمت های فعلی به زودی به سطوح قبلی خود بازخواهند گشت.

دولت هیچ قصدی برای نابودی ارز نداشت

این فعال اقتصادی با تایید اینکه بانک مرکزی مبادله ای انجام نداده است، افزود: اگر بانک مرکزی در بازار مبادله می کرد قطعا می توانست خیلی زودتر قیمت دلار را به زیر ۵۰ هزار تومان کاهش دهد اما این کار را نکرد. این کار را انجام دهید.» در واقع سیاست ها و برنامه های دولت و بانک مرکزی برای کنترل بازار از طریق دستکاری ارزی نیست؛ زیرا این اتفاق می تواند در آینده آسیب های زیادی به اقتصاد و منابع ارزی کشور وارد کند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا