طلا و ارز

قیمت دلار تا پایان سال در همین محدوده می‌ماند

عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران:






یکی از اعضای کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به شرایط داخلی و خارجی می توان امیدوار بود که قیمت دلار تا پایان سال در همین حد باقی بماند.



به گزارش ایران تحلیل، امید ماهرانی، عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران درباره نوسانات اخیر نرخ دلار آزاد و کاهش مجدد آن از ابتدای هفته، گفت: هر چه باشد. بازار ارز در هفته های گذشته به دلیل رویدادها و تنش های ملی و بین المللی فراز و نشیب های مکرری را تجربه کرد و تحت تاثیر احساسات ناشی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و التهابات منطقه ای قرار گرفت. البته چند روزی است که هیجانات کاذب در بازار ارز فروکش کرده و در حال حاضر شاهد روند کاهشی قیمت دلار هستیم.

پیش بینی نوسانات بازار ارز تا پایان سال

وی با پیش بینی نوسانات بازار ارز تا پایان سال ادامه داد: دو هفته پیش به این موضوع اشاره کردم که پس از فروکش هیجانات کاذب در بازار، قیمت دلار کاهش می یابد که این اتفاق افتاد. معتقدم با توجه به شرایط داخلی و خارجی همچنان می توان امیدوار بود که قیمت دلار تا پایان سال در همین حد باقی بماند و تغییری نکند.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، بنگاه های نوین و دانش استان فارس در خصوص اتفاقات اصلی سال آینده و تاثیر احتمالی آن بر بازار ارز گفت: علاوه بر موضوع تورم و نقدینگی کشور باید به آن پرداخت. توجه به رویدادهای مهم ملی و بین المللی در سال آینده که ممکن است منجر به نوسانات بازار ارز شود. به عنوان مثال تغییر رویه های مالیاتی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بازار در سال آینده خواهد بود. عملکرد مجلس آینده که انتخابات آن نزدیک است نیز تاثیر زیادی بر شرایط بازار خواهد داشت.

مهرانی تاکید کرد: علاوه بر اوضاع سیاسی داخلی و اتفاقات سال آینده باید به موضوع انتخابات آمریکا نیز اشاره کرد که ممکن است وضعیت بسیاری از کشورها از جمله ایران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. آنچه مسلم است عوامل و اتفاقات داخلی به ویژه تغییر بحث مالیاتی در سال آینده از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه و بازار ارز خواهد بود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا