طلا و ارز

قیمت دلار 10 دی 1402 / عقب‌نشینی دلار مبادله با گام‌های کوچک

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز گذشته در بازار آزاد ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران این قیمت یکی دو تومان کاهش یافت. دیروز با وجود افزایش ارزش دلار در بازار آزاد، عرضه و تقاضا متعادل بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش یافت و کمی از انتهای کریدور ۵۰ هزار تومانی فاصله داشت. این اسکناس در آخرین معامله روز گذشته ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

تحلیلگران بازار معتقدند کف قیمت دلار در محدوده ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. آنها معتقدند اگرچه نهاد سیاستگذاری در تلاش است تا قیمت دلار را به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگرداند، اما افزایش تقاضا به همراه کاهش قیمت ها مانع از ماندن دلار در محدوده قیمتی پایین می شود.

کارشناسان اقتصادی دلیل اصلی ثبات فعلی بازار ارز را افزایش فروش نفت کشور می دانند. آنها می گویند ایران در حال حاضر حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت می فروشد و این دستاورد باعث بهبود وضعیت تراز پرداخت های کشور نسبت به گذشته و ثبات نسبی در بازار ارز شده است.

به گفته تحلیلگران بازار مالی، افزایش فروش نفت با وجود تورم نمی تواند در بلندمدت قیمت دلار را کنترل کند و قطعا قیمت این اسکناس در حال افزایش است.

لازم به ذکر است قیمت دلار روز گذشته در بازارهای همسایه افزایش یافت. دلار هرات به کریدور ۵۰ هزار تومان بازگشت و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. دلار در بازار هرات با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی با قیمت ۵۰ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

قیمتش متفاوته

قیمت ارز موثر

اسکناس یورو روز شنبه ۵۵ هزار و ۸۷۴ تومان معامله شد و ۵۰ تومان کاهش قیمت داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران با ۲۲۶ تومان کاهش به ۴۷ هزار و ۴۸۰ تومان رسید. قیمت نقل و انتقالات یورو نیز با افت ۲۰۶ تومانی به ۴۳ هزار و ۱۶۵ تومان رسید.

دیروز درهم امارات با ۸۰ تومان افزایش روی ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان ایستاد. در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران حواله درهم با چهار تومان کاهش ۱۰ هزار و ۶۲۷ تومان فروخته شد و اسکناس درهم بدون تغییر باقی ماند و ۱۱ هزار و ۶۹۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا