طلا و ارز

قیمت دلار 12 آذر 1402 / نبض دلار با سیاست‌های انقباضی دولت کند شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار اخیراً فعال نبود و با افت ۲۰۰ تومانی در همان روند نوسان هفته های گذشته معامله شد. اگرچه برخی معامله گران سیگنال های سیاست گذاری را نامطلوب ارزیابی کردند، اما همچنان دست سیاست گذار بر گردن دلار و نهاد تصمیم گیری بازار است.



به گزارش ایران تحلیل، روز گذشته قیمت دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی با نوسان محدود ۲۰۰ تومانی معامله می شد. این اسکناس اولین روز هفته را با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان پشت سر گذاشت.

این سوال در مورد ادعای آمریکایی ها در مورد پهپادهای ایرانی مورد استفاده در بزرگترین حمله پهپادی روسیه به کی یف بود و حاکی از تایید عدم دسترسی ایران به دارایی های ۶ میلیارد دلاری از طبقه بندی شده در کره جنوبی بود که توسط مجلس نمایندگان آمریکا به قطر منتقل شد. در روزهای پایانی هفته منتشر شود. در همین راستا، معامله گران انتظار روند صعودی قیمت دلار در ابتدای هفته را داشتند و بازار پشت خط نیز داغ بود; اما بازار ارز که در اوایل هفته روند نزولی داشت، عده‌ای را برای نقره داغ کرد.

اقتصاددانان معتقدند فنر فشرده دلار هنوز در دست سیاستگذاران است. اما در بلندمدت خروج فزاینده سرمایه از کشور دلیل اصلی روند صعودی این اسکناس خواهد بود.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهش یافت. قیمت دلار هرات با ۲۲۰ تومان کاهش با قیمت ۵۰ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی با ۲۵۰ تومان کاهش ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد.

قیمتش متفاوته

شنبه، ۱۱ آذر در سایت تجارت الکترونیک ارز (ETS) اسکناس دلار با ۱۶ تومان افزایش با قیمت ۴۱ هزار و ۹۸۲ تومان عرضه شد. حواله های دلاری نیز پنج تومان کاهش یافت و ۳۸ هزار و ۱۶۶ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

در آخرین معامله روز گذشته، درهم امارات با ۳۰ تومان کاهش به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) قیمت حواله درهم تغییری نکرد و ۱۰ هزار و ۳۹۲ تومان و اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۴۳۱ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا