طلا و ارز

قیمت دلار 13 آذر 1402 / دلار دولتی 42 هزار تومانی شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار دیروز کانالی در مرکز طلا و ارز افزایش یافت. دلار عرضه شده در صرافی ها از ابتدای سال تاکنون بین یک تا دو تومان نوسان داشته است اما نزدیک به یک ماه است که تحرکات دلار و درهم با نوسانات حداقل ۵۰ تومانی همراه بوده است. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی همواره بر سیاست تثبیت تاکید دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار ۲۰۰ تومان افزایش یافت و ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. دیروز تقاضا بیشتر از عرضه بود و بنابراین معامله گران منتظر روزهای صعودی برای دلار هستند.

در حالی که قیمت دلار ماه ها و هفته ها در نوسان بوده و اقتصاددانان بر فنر فشرده دلار تاکید دارند، رئیس کل بانک مرکزی معتقد است که تثبیت فعلی قیمت ارز دستوری نیست و با استفاده مدیریت می شود. از نهادها و ابزار.

لازم به ذکر است که قیمت دلار در مرکز مبادلات طلا و ارز از ابتدای سال تاکنون یک یا دو تومان نوسان محدود داشته است اما قیمت دلار و درهم در این مرکز صعودی قابل توجه بوده است. نوسانات برای چند هفته؛ قیمت دلار دیروز کانالی افزایش یافت و با قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه شد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش یافت. قیمت دلار هرات با ۲۰ تومان افزایش به ۵۰ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی با ۳۰۰ تومان افزایش با قیمت ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد.

قیمتش متفاوته

یکشنبه، ۱۲ آذر در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۷۸ تومان و ۹۶ تومان افزایش عرضه شد. حواله های دلاری نیز ۸۶ تومان افزایش یافت و ۳۸ هزار و ۲۵۲ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

روز گذشته بازار دبی به دلیل تعطیلات ملی آن کشور تعطیل بود و ارزش معاملاتی درهم مانند روز شنبه ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بود. حواله درهم در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) با ۲۴ تومان افزایش به ۱۰ هزار و ۴۱۶ تومان رسید. اسکناس درهم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۵۷ تومان نیز فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا