طلا و ارز

قیمت دلار 15 آذر 1402 / حرکت پاندولی دلار ادامه دارد

به گزارش ایران تحلیل:




دیروز قیمت دلار نسبت به روزها و هفته های گذشته حدود ۲۰۰ تومان در نوسان بود. تعادل دلار در سال جاری توسط سیاستگذار با نوسانات محدود در یک محدوده مشخص حفظ شد. اما نزدیک به یک ماه است که قیمت دلار دولتی اعلام شده از سوی مرکز طلا و ارز در حال افزایش است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز گذشته ۲۰۰ تومان کاهش یافت و ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان معامله می شد. در حالی که روز گذشته دلار روند نزولی را تجربه کرد، با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال جدید، روند تقاضا در بازار ارز افزایش یافت. اما این سیاستمدار با دستکاری ارز توانست جلوی رشد این اسکناس را بگیرد.

روز گذشته برخی از معامله گران بازار ارز اعلام کردند که کاهش طلای جهانی بر معاملات دلار تاثیر گذاشته است. اما به نظر می رسید که فشرده شدن قیمت دلار و نوسانات محدود قیمت این اسکناس در راستای اراده سیاست گذار بوده است.

دیروز قیمت دلار هرات در حالی افزایش یافت که قیمت طلا و سکه کاهش یافت. به گفته معامله گران، دلار تهران بین این دو نوسان داشت و فشار خرید را در بازار ارز افزایش داد.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در بلندمدت وابستگی زیادی به متغیرهای کلان اقتصادی دارد و اخبار، رویدادهای سیاسی و ایجاد فضای آرام بازار بر قیمت ارز در کوتاه مدت تاثیرگذار است.

دیروز قیمت دلار در برابر دلار تهران در بازارهای همسایه افزایش یافت. قیمت دلار هرات با ۵۰ تومان افزایش ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی ۱۰ تومان رشد محدود داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۷۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ ها ناهمسان

قیمت ارزها تاثير گذار

در آخرین معامله روز گذشته، قیمت اسکناس یورو با ۲۵۰ تومان کاهش با قیمت ۵۴ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. اسکناس یورو در مرکز مبادلات ارزی و طلایی با ۱۳۷ تومان کاهش به ارزش ۴۵ هزار و ۷۳۳ تومان فروخته شد. حواله به یورو نیز با ۱۲۵ تومان کاهش به ۴۱ هزار و ۵۷۵ تومان رسید.

روز گذشته درهم امارات با افت ۲۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. در پایگاه اینترنتی معاملات الکترونیک ارز (ETS)، حواله درهم با ۲۲ تومان به ۱۰ هزار و ۴۶۰ تومان و اسکناس درهم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۶ تومان و ممتاز ۴۹ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا