طلا و ارز

قیمت دلار 2 دی 1402 / بازار ارز در خواب زمستانه فرو رفت؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در آخرین روز پاییز برخلاف افزایش قیمت در بازار آزاد کاهش محدودی را ثبت کرد. در همین حال، اسکناس یورو روز پنجشنبه یک واحد افزایش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، در آخرین معامله هفته گذشته قیمت دلار با ۲۰۰ تومان افزایش به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت و در انتهای این کریدور در حال معامله بود. روند بازار ارز بی ثبات و خنثی است و معامله گران تمایلی به مبادله ندارند.

شایان ذکر است که قیمت دلار در مرکز طلا و ارز ایران بیش از یک ماه است که روند صعودی داشته است. این افزایش قیمت تلورانس ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی دارد و باعث شده حواله دلاری به کریدور ۴۰ هزار تومانی نزدیک شود. با این وجود قیمت دلار دولتی در آخرین روز هفته کاهش محدودی را ثبت کرد.

برخی معامله گران روند افزایشی قیمت دلار در مرکز مبادلات ارز و طلا را متاثر از رشد تقاضا می دانند و برخی دیگر می گویند سیاست بانک مرکزی می تواند نزدیکی دلار آزاد و دلار دولتی برای نرخ یکسان باشد. این اسکناس در کشور .

در خصوص یخ زدگی قیمت دلار در بازار آزاد، کارشناسان اقتصادی می گویند ماه هاست که اقتصاد کشور به صورت دلاری بالای ۵۰ هزار تومان بوده است. اما این اسکناس همچنان در محدوده ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان است. آنها معتقدند که کاهش بیش از حد ارزش دلار می تواند تأثیر منفی بر کل اقتصاد بگذارد.

قیمتش متفاوته

پنجشنبه ۳۰ ام آذر در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۵۱ تومان عرضه شد و ۱۲ تومان کاهش یافت. حواله دلاری نیز با همین کاهش قیمت ۳۹۰۰۰ ۴۶ تومان عرضه شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

روز پنجشنبه درهم امارات ۱۳۷۱۰ تومان بود. در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، حواله درهم تغییر محسوسی نداشت و ۱۰ هزار و ۶۳۲ تومان و اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۶۹۵ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا