طلا و ارز

قیمت دلار 20 آذر 1402 / زمستان دلار ادامه دارد؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار دیروز با نوسانات محدود بسته شد. این اسکناس در حالی در کریدور ۵۰ هزار تومانی جای گرفته است که سیاستگذار به دنبال تثبیت بازارهای مالی از طریق مبادلات ارزی است. کارشناسان اقتصادی معتقدند این سیاست در بلندمدت قابل دوام نیست، اما از ابتدای سال نهاد تصمیم‌گیر توانسته است با این روش بازار را کنترل کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در آخرین معامله روز گذشته روی ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. این اسکناس برای دومین روز متوالی در همین محدوده معامله شد و فشار تقاضا را افزایش داد. فعالان بازار ارز بر این باورند که خریدهای جزئی در معاملات دیروز قیمت دلار را در محدوده خاصی منجمد کرد. اقتصاددانان بر این باورند که دلار در یک روند خنثی در حال نوسان است. به نظر آنها بالای سطح ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز روند صعودی قیمت دلار است.

معاون سیاست اقتصادی وزیر اقتصاد روز گذشته درباره تک نرخی شدن ارز گفت: سیاست ابلاغی دولت این است که اختیارات در نظام پولی به مرکز مبادلات طلا و ارز بانک مرکزی منتقل شود. در این راستا باید به تقویت اقتدار این مرکز کمک کنیم.

به نظر می رسد با توجه به روند رشد قیمت دلار و حواله ها در مرکز مبادلات طلا و ارز و انجماد بازار آزاد ارز، سیاست گذاران قصد داشتند این دو بازار را به یکدیگر نزدیک کرده و قیمت دلار را به سمت یک روند افزایش دهند. تعرفه یکپارچه

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند ثابتی را نشان نداد. قیمت دلار هرات ۱۰۰ تومان افزایش یافت و ۵۰ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه ۵۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۴۰ تومان معامله شد.

قیمتش متفاوته

دیروز ۱۹ آذر در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۱۳ تومان با ۸۶ تومان افزایش عرضه شد. حواله های دلاری نیز ۷۸ تومان افزایش یافت و ۳۸ هزار و ۶۴۸ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

درهم امارات در آخرین روز با ۲۰ تومان افزایش به قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی بورس (ETS) حواله درهم با ۲۱ تومان افزایش ۱۰ هزار و ۵۲۳ تومان و اسکناس درهم با ۲۴ تومان افزایش ۱۱ هزار و ۵۷۶ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا