طلا و ارز

قیمت دلار 25 آذر 1402 / با پیشروی قیمت در مرکز مبادله، اسکناس یورو ۴۶ هزار تومانی شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار در بازار آزاد منجمد شده است، اما قطب طلا و ارز ایران تعدیل ارزها را به سمت بالا انجام داده است. روز پنجشنبه اسکناس یورو در این مرکز ۴۶ هزار تومان شد و حواله و دلار نیز افزایش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار برای سومین هفته در حال افزایش است آذر با یک بازگشت منفی کوچک به پایان رسید. این اسکناس در حالی با روندی محدود نوسان می کند که سیاستگذار با دستکاری ارزی قیمت دلار را منجمد کرده است.

با وجود آرام شدن اوضاع منطقه پس از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد آتش بس فوری و بشردوستانه در غزه، تحلیلگران اقتصادی احتمال بازگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی را می بینند. آنها با تکیه بر تجربه شکستن سقف قیمت دلار در دوره های گذشته، می گویند هر زمان که ارزش ذاتی در محدوده ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت دلار حرکت کند، احتمال جهش قیمت دلار افزایش می یابد.

تکنسین ها بازار ارز را با نوسانات کمتر و آگاهی کمتری می دانند. آنها معتقدند محدوده ۵۰ هزار تومانی همچنان در کنترل فعلی بازار است. تسلط بر بازار در این حوزه مشخص است و حمایت در این سطح بیانگر ارزیابی بازارساز از منطقه قیمتی جدید است. بنابراین، چشم انداز در ابتدا مبتنی بر دیدگاه بازارساز است.

لازم به ذکر است که دوره جاری به دلیل نزدیک بودن به پایان سال و سررسید تسویه حساب ارزی معامله گران، دوره حساسی محسوب می شود. بنابراین هرگونه پیش بینی قیمت دلار به سیاست های پولی بانک مرکزی بستگی دارد.

قیمت نرخ ها ناهمسان

در آخرین روز هفته گذشته، ۲۳ ام آذر در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۷۳۲ تومان به فروش رسید و ۲۵ تومان افزایش یافت. حواله های دلاری نیز با همین افزایش ۳۸۰۰۰۸۴۷ تومان عرضه شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارزها تاثير گذار

روز پنجشنبه درهم امارات بدون تغییر با قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. درمرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، درهم حواله ۶ تومان تا ۱۰ هزار و ۵۷۷ تومان و اسکناس درهم با قیمت ۱۱ هزار و ۶۳۵ تومان و با قیمت محدود ۷ تومان فروخته می شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا